Helgfrågan / Q&A video :)

Är sent ute men tänkte svara på helgfrågan. 🙂 Har även en ny video där jag svarar på läsarfrågor uppe på youtube 🙂

Veckans helgfråga är: Vilken är din favorit av filmatiserade böcker? (Både tvserier och film)

Tv serie var svårare för mig att komma på… Det slutade med att jag kom på att även fast jag älskar Gösta Knutssons böcker om Pellesvanslös så är jag också fånigt förtjust i Pelle Svanslös julkalender. Fortfarande! Jag är 25.. Yikes! Delvis är det nog sentimentalitet. Vi spelade in den när jag var liten och den gick på tv och jag såg den tusentals gånger. Men tycker fortfarande att den är mysig och ibland har jag sett om den för jul. Stämning liksom ^^; Och den har riktigt bra humor.

Kamikaze Girls är en bok jag verkligen gillar men filmen är också helt fantastisk! 😀

En annan bra filmatisering (som är bättre än boken) är Invisible man! (Fangirling om honom HÄR)

Så det var mina svar. Nu ska jag kolla in er andras! 🙂

12 thoughts on “Helgfrågan / Q&A video :)

  1. Kamikaze Girls låter dramatiskt. Självmordspiloter? Inte sett julkalendern, men Pelle Svanslös och Maja Gräddnos är väl söta, blir man väl aldrig bli för gammal för att gilla? Elake Måns och Bill och Bull kan man sen rätt förstå att där finns mänskliga lightversioner av i verkliga livet också. Så visst är det bra humor! 🙂

    • hahaha den är dramatisk. Men mest på ett slapstick sätt XD 🙂 Och hemskt söt! 🙂
      Ja, Göstas karaktärer växer man aldrig ifrån och julkalendern representerar dem bra 🙂

  2. Hm, jag skulle nog säga att filmatiseringar av noveller oftast lyckas bättre än filmatiseringar av romaner. Så jag får nog säga “Brokeback Mountain” är jättebra. Sen så älskade jag “Moomin på rivieran” vilket var en filmatisering av en comic strip. 🙂

    • Kan vara för att böcker ofta innehåller så mycket som inte hinns med i en film och så känns det bara fel och som att filmen radar upp för många händelser. Intressant, har inte tänkt på det förut 🙂

Leave a Reply

