Helgfrågan: Böcker du är nyfiken på och en kär ägodel.

Tänkte hoppa på helgfrågan igen. Det var ett tag sen 🙂 Och även dela en video jag gjort om min nyutgivna roman! 😀

Finns det någon bok du sett på bloggar eller instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på?
Bonusfråga: Har du någon ägodel du håller extra kär?

Hmm, jag kommer inte på någon som ploppat upp extra mycket men jag längtar efter att läsa vidare i Ferrantes böcker om Nepal. ”My Brilljant Friend” var fantastisk och jag vill verkligen läsa de andra böckerna i serien 🙂

En extra kär ägodel just nu är detta gamla fotokort jag hittade på en loppis nyligen. Jag samlar på gamla foton, vykort och brev och denna är en riktig dyrgrip. Gissar att den är från början av 1900-talet baserat på hur den är färglagd. 🙂

Som ni vet är min roman publicerad nu 🙂 Jag gjorde en liten video om min inspiration till den och hur jag använt mig av verklighetens alkemi.

Min bok finns både som ebok och som pocket. Den är billigast i min egen bokhandel så om ni vill köpa ska ni gå in HÄR 🙂 (Inget gör mig så glad som varje gång jag ser att någon köpt den!!! ❤ )

Ha en trevlig helg! Själv ska jag rita på Magikonsult hela helgen 🙂

Kram Magic.

21 thoughts on “Helgfrågan: Böcker du är nyfiken på och en kär ägodel.

  1. Så roligt att du ska teckna mera till din serie 🙂

    Jag ska mest ta de lugnt i helgen. Ska nog teckna mera Bibelgänget nästa vecka.
    Jag gillade din idé. att ha ett nummer år 2015, och till 2016-2016. Olika volymer. Det ska jag hålla på med i höst. 😀 Tack från igår. Det var lyckad!

    • Förstår, det är ju en lång serie också så då kan det ju kännas lite mycket också. Till och med jag tycker den är lite väl lång fast jag gillar den massor haha ^^;

      Tack! 😀 ❤

  2. Jag har 765 “want to read” böcker på Goodreads så kan inte säga de alla i svar till denna fråga 😀 men såsom i Ferrante har jag nu läst första delen i “Framtidens Arab” och vill läsa vidare. Sen så vill jag gärna läsa “En brokig band runt renens horn” av Balajieyi, som ‘r en #ownvoices evenki berättelse. Det är den första kinesisk bok jag hittat som har en av minoriteterna i huvudroll och är skriven av en minoritet 🙂
    Min kära egodel i så fall kan vara min fläckiga hyena gossedjur, Oya. 🙂

Leave a Reply

