Bokbloggsjerkan + nya vloggar!

Fredag och dags för bokbloggsjerkan! 🙂 Jag har även lite nya youtubevideor att dela från min resa till Skellefteå och en video där jag och en kompis öppnar ägg ^^

Veckans fråga är ”om du kunde byta plats med en karaktär i en tv-serie / film vem skulle du välja och varför? ”

Hmm, jag tycker detta är svårt eftersom det känns som att världarna i de flesta tvserier jag gillar är väldigt otrygga. Skulle inte precis vilja byta plats med någon i ”Buffy the vampire slayer” för jag skulle säkert bli dödad av en vampyr direkt. Eller ifall jag valde “Warehouse 13” skulle jag säkert bli övertagen av kraften i något läskigt föremål etc… (Jag har tydligen noll självförtroende…) Så det spelar ingen roll att det finns awesome karaktärer där jag gärna skulle hänga med. Skulle inte våga. ^^; Så i slutänden kanske jag skulle välja att byta plats med någon i typ pokemon eller mumin. För hur rafflande det än kan bli på vissa äventyr där så slutar ändå allt lyckligt XD Åtminstone så länge man inte försöker stjäla pikachu ellr ställa till det för muminfamiljen eller deras vänner ^^;;

Jag och en kompis öppnade lite överasknings ägg med Marvel / Frozen saker  i en ny video!

Och här är en vlogg från när jag var i Skellefteå:

Är det några fler som vloggar på youtube? Vore kul att vara vänner där! Länka gärna er kanal i sånt fall!

Hoppas alla har en bra helg 🙂

Kram Magic.

26 thoughts on “Bokbloggsjerkan + nya vloggar!

  1. Ja, jag tänker som du. I de flesta tv-serier och filmer för vuxna händer ju en massa hemska saker, som kan vara spännande att se på i säkerhet, men inte att uppleva. Om jag skulle byta plats med någon fick det vara i något för barn. Jag kanske skulle välja Muminvärlden, men Misan finns väl inte i filmerna? Misan är nämligen lite av mitt alter ego i Muminvärlden. 🙂 Annars skulle jag gärna vilja hamna i Dinotopia, som jag oftast kommer tillbaka till i den här typen av sammanhang. 🙂

    • Eller hur! Även om jag skulle välja att bli själva Buffy så vore det en läskig värld och för mycket ansvar för mig XD
      Åh Misan är fin! minns inte henne från filmerna dock… Dinotopia känner jag inte igen… Vilken film är det? 🙂

      • Det är en film som handlar om en pappa och en son som blir skeppsbrutna på en okänd ö (utspelar sig nog under 1800-talet). Där finns det dinosaurier som överlevt in i modern tid. Författaren heter James Gurney och jag tror det har gjorts två filmer som bygger på hans böcker. Det är en härlig och fascinerande värld, tycker i alla fall jag.

  2. Jag skulle nog byta plats med en Moomin karaktär jag med. Dom bor i en klasslöss samhälle och alla för vara och göra som de vill. Verkar perfekt 😀 enda problemet är att man ska nog inte gifta sig med en Moominpappa 😀

Leave a Reply

