Nytt i hyllan, läser just nu + serieskapar-Q&A.

Det blir ett random inlägg med lite blandade saker igen. Jag vill göra recensioner här igen men… Nope! Not today! ^_^;
Istället blir det vad jag läser (extremet segt) just nu och vad jag har köpt (bara för att jag är i en ”reading slump” så betyder inte det att jag är i en ”shopping slump!”)
Jag har även gjort en ny video där jag svarar på frågor om mitt serieskapande. 🙂

Läser fangirl just nu. Den är…. söt. Typ. Jag hade nog lite för höga förväntningar på den men den är mysig ändå 🙂 Av någon anledning läser jag den på svenska… förmodligen på grund av bokrean och snålhet 😄

Köpte en bok om mytologi för jag kan aldrig ha för många (?) och en bok av Chimamanda Ngozi Adichie. Nej! Jag ska inte bli mamma anytime soon men jag älskade ”We should all be feminists” av samma författare så behövde denna med såklart.

Sen gjorde jag äntligen videon där jag svarar på frågor om mitt serieskapande från mina läsare. 🙂 Hoppas ni gillar den!

Hoppas alla får en bra helg!

Jag har en stor överaskning som jag ska skriva ett ordentligt inlägg om nästa vecka. 😉

14 thoughts on “Nytt i hyllan, läser just nu + serieskapar-Q&A.

  1. Jag har också nyligen läst Fangirl och jag kände nästan exakt som du. Mysig, men kanske inte riktigt så bra som alla säger. Men å andra sidan räcker det ganska långt med lite mysig verklighetsflykt.

    • Ja, precis. Jag tror att det beror på att det är väldigt annorlunda med en bok om fandoms och fanfiktion och därför läser alla den.
      Både de som inte brukar engagera sig i fandoms men även inbitna fanfictionläsare som jag. Men ja, förutom att Catch skriver fanfiktion så är den en väldigt basic
      och förutsägbar historia… Men ja, mysig och underhållande och det räcker långt 🙂

    • Ja, det är tråkigt. Ibland händer så mycket annat o så får man ingen läsro och jag saknar verkligen att ha den ron.
      Men det kommer nog tillbaka 🙂
      Ja, den är rolig, det håller jag med om 🙂

  2. Fangirl är en av mina absoluta favoriter. Hoppas du tycker mer om den längre fram. 🙂
    Åh, vad är det för överraskning? Så, så nyfiken. 😀

  3. Men oj! Nu blir man ju nyfiken på den där överraskningen.
    Nordiska mytologiboken (kan man få för många böcker om mytologi?) skulle väl sitta fint även i min bokhylla kan jag tycka. 🙂
    Saknar dina bokrecensioner…

Leave a Reply

