Bokbloggjerkan (+ Magikonsult fanart & fanfiction!)

Yay! Fredag och Jerkan! 🙂 Jag ska även dela lite fanart och fanfiktion min serie Magikonsult har fått! 😀

Veckans uppgift i bokbloggsjerkan är att avsluta denna mening: “Att läsa en bra bok är som att …..”

Jag säger: “Att läsa en bra bok är som att förflyttas i tid och rum till en annan värld.”

Nu till min serie! Jag är så blown away av alla fina saker jag får från läsare! 🙂

Ellen ritade fanart av Lizzy, Prim och Spökis tillsammans med sina egna karaktärer från http://bibelgangget.blogspot.se
Bilderna är helt underbara!

Supzter gjorde denna vackra fanart av Prim och Lizzy och en av tvättbjörnarna. Såååååå otroligt vacker! Älskar den! 😀
Kolla in Supzters serier HÄR

Fick otroligt vacker gästkonst av: http://arapersonica.com/Mirage/miragecomic.html

Och sen har Clockworkmultiverse börjat skriva ett fanfic om Magikonsult som ska bli en längre historia!!! 😀 Första kapitlet ligger ute HÄR. Här är ett litet utdrag:

The archaic fashion sense of her guests reminded Lizzy of someone else who had been missing for quite some time. What mischief might have that purple and pink nuisance and her fluffy masked companions gotten involved in that had kept them completely occupied for several days now? She was not overly concerned, as it was the first time in a very long time she had not had to deal with their silly shenanigans. Yet a part of her felt a bit guilty. What if something awful had happened to them and she never cared to notice?
Lizzy then continued to the kitchen, where Ghosty was watching sitcom reruns on television.
“Ghosty, we already own every season of this show on DVD. It is my turn to choose a program to watch.” said Lizzy to Ghosty.

Jag ser fram emot att se hur det ska gå 😀

Nu ska jag kolla in alla andras svar i jerkan. 🙂 Hoppas alla har en bra helg! 😀 Kram!

32 thoughts on “Bokbloggjerkan (+ Magikonsult fanart & fanfiction!)

Leave a Reply

