Bokbloggjerkan är tillbaka + Nytt magikonsult!

Två roliga saker idag! Bokbloggsjerkan är tillbaka och jag har ett nytt avsnitt publicerat av min webcomic! Yay! 😀

(Ovan är en representation av mig när jag upptäckte att jerkan återvänt 😉 )

Veckans fråga i Jerkan är: Om du skulle tvingas välja mellan en hög med böcker av för dig okända författare, eller en med dina favoriter, vilken hög skulle du välja och varför?

Oh! Svårt val! What to do?!?! *tänk, tänk, tänk*

Hmm, jag skulle välja högen med bekanta författare. Inte för att jag inte är äventyrlig av mig (eller? He, he) utan för att det känns som att en hög med för mig okända författare skulle kunna innehålla massa random jag inte ens skulle vilja testa. Genres som inte är min grej osv… Så därför känns det bra att ta det mer trygga alternativet om jag kan få en hög böcker gratis. 🙂

Ok, vidare till nästa grej! 🙂

Ett nytt avsnitt ligger ute av min fantasy / komedi webcomic Magikonsult 🙂 Detta är ett specialavsnitt där karaktärerna svarar på frågor jag fått av er läsare 🙂

Hoppas att ni kommer gilla det. Läs avsnittet HÄR.
Om ni missat min serie helt så kan den läsas från första början HÄR.

Sneakpeak från nya episoden. 😉

Hoppas alla får en trevlig helg! Nu ska det bli kul att läsa alla andras svar i jerkan 🙂

Kram Magic!

44 thoughts on “Bokbloggjerkan är tillbaka + Nytt magikonsult!

  1. Får man titta igenom böckerna först innan man väljer vilket hög man vill ha? För att jag oftast köper böcker beroende på buzzwords och “synopsis” istället på vem skrivit boken (om det inte är Toni Morrison. Jag köper direkt alla hennes böcker).
    Om de okända höget innehåller tillräktligt med de buzzwords jag gillar (feministisk, samhälsskritik, klass, diversity, ensamhet, politik osv.) så väljer jag den. Om inte så de med mina favoriter. (Dock många av mina favoriter har jag läst igenom, som Marjane Satrapi, Franz Kafka, Kathy Acker osv.) så då kanske skulle jag avvika. Skulle hellre uppleva något nytt om jag redan läst alla böckerna 🙂
    Jag håller med Prim. If you love someone, let them conquer the world 😀

    • Hmm, ja, det var en mycket bra fråga. Om man fick veta lite buzzwords om den okända högen så skulle jag också kunna tänka mig den om det lät lockande.
      Stod det typ hbtq, feminism, övernaturligt och mytologi så skulle jag kasta mig över den okända högen 😀
      Hahaha 😀 det är bra att du är på Prims sida. 😉 Lizzy får tänka lite på det 😉

  2. Jag väljer också mina favoriter. Jag har varken tid eller råd att slösa på helt okända böcker. Min smak är ganska speciell. Det går inte att bara köpa de tio mest säljande böckerna eller så.

    • Ja, jag känner lite så också. Om jag provar något helt oväntat så är det ju ändå något som gjort att jag valt boken.
      Om inte annat framsidan eller titeln… Men helt random böcker… Nej 😛

  3. Till vardags så väljer jag ofta nya böcker men då har ja samtidigt att läsa de trygga hela tiden. Sen håller jag mig ju till böcker jag tror kan vara bra 🙂 en hög med okända böcker känns skrämmande!

    • Ja, jag läser själv sällan om böcker så jag väljer egentligen också alltid nya.
      Men om jag skulle få en påse random böcker nån annan valt ut så skulle det kännas för otryggt.
      Hellre då av författare jag åtminstone vet att jag gillar 🙂

  4. Jag skulle också välja mina favoritförfattare, de har ju blivit favoriter av en anledning. 😉
    Magikonsult är alltid lika bra, älskar Prims ambitioner och ser fram emot nästa avsnitt. 🙂

    • Precis, håller med 🙂
      Åh tack! 😀 Är så glad att du följer och gillar 🙂 Haha ja Prim har stora ambitioner. Frågan är dock om hon kan uppnå dem hehe XD
      Vad kul! Jag jobbar på nästa avsnitt nu 😀 ❤

  5. Jag skulle nog också välja den okända högen, det är alltid kul med incitament att läsa något nytt och favoriterna kan man ju alltid gå tillbaka till. En svårare fråga skulle vara om man var tvungen att välja att för resten av livet antingen _bara_ läsa nytt eller _bara_ läsa sådant man redan testat och vet att man gillar…

    • Förstår, ja jag föredrar också nya böcker framför favoriter egentligen men en helt random blandning jag inte fått välja själv känns som en för stor chansning så därför väljer jag
      favoriterna i detta tillfälle 🙂

  6. Jag har precis läst en bok som jag tänkte att jag skulle ge en chans, nästan bara för att jag trodde att det i n t e var min typ av bok. Vidga vyerna helt enkelt. Det var ingen bra idé… Så, med tanke på det skulle jag ha valt som du, men jag valde tvärtom 😉

    Kul med din serie, skall titta in!

Leave a Reply

