Fem favoriter i December 2016

Dags för det sista fem favoriter –inlägget för 2016!

I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag gillat under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!

I detta inlägg blir det prat om en manga, en bra cartoon och science fictionmässan bland annat. 🙂 Plus ny och bedårande Magikonsult fanart!

Star vs. The forces of evil: Jag är helt besatt av denna tecknade serie från Disney Channel. Den är så himla bra och rolig! Den handlar om Star som är en slags utbytesstudent på jorden men egentligen kommer hon från en annan dimension. Hon har en magisk stav och måste besegra monster och grejer. Hon är världens gulligaste karaktär och hela serien är bara ”awwww!” Så charmig och mysig! 🙂

Scifimässan: Årets scifimässa var jättetrevlig och lungt en favoritdag i december. Jag och en vän träffade Amanda Tapping som spelar Sam i Stargate SG1. Jag fick hennes signatur (episkt!) min kompis fick en kram (AVUNDSJUKA!!!). Men så coolt att ha träffat henne IRL. Nu har jag två autografer från Stargate SG1-teamet. Yay! 😀 Den andra är från Michael Shanks. Nu behöver jag bara Richard Dean Andersens och Christopher Judges signaturer för att ha allas! Hmm, som att det kommer hända… LOL 😄

W Juliet av Emura: Läste första volymen i mangaserien W Juliet och ja, jag blev fast. 🙂 Det är en mycket märklig liten historia som driver med könsroller. Handlar om en tjej som har en klassisk maskulin stil och ofta misstas för kille. En dag börjar en ny tjej i klassen. Hon visar sig vara en kille i hemlighet. På grund av ett vad går han igenom skolåret utklädd till tjej. Känslor uppstår och det är överdramatiskt, lustigt och allmänt gulligt. ^^;

Tumblr: Jag har haft tumblr i många år. Först var jag väldigt aktiv där men sen blev det en lång paus. Nu har jag äntligen kommit in i det och gillar det massor igen 😀 Yay! *scrolla, scrolla, scrolla*
Om ni har tumblr så vore det kul att följa varandra! 🙂 Här är min: http://missmagicadvisor.tumblr.com

Bokklubb om The Neverending Story: Har äntligen hittat en bokklubb jag trivs i vilket gör mig så glad. Vi läste fantasyboken ”The Neverending Story” till det första mötet. Det var så kul att diskutera den. Det är en väldigt bra bok om att inse vad som egentligen är viktigt i livet och att allt man önskar kanske faktiskt inte verkligen skulle göra saker bättre om det slog in. Rekommenderas!

Så det var mina favoriter. Vad var era? 🙂

Fick denna fanart av en läsare till min webcomic Magikonsult! Tycker den är helt bedårande och underbar! Blev så glad 🙂

24 thoughts on “Fem favoriter i December 2016

  1. Vad kul Scifimässan låter. Jag har länge längtat efter att gå på någon sån, fancon eller liknande. Jag har t o m lite cosplaydrömmar, även om jag inte tror att jag kommer att göra verklighet av dem. Den oändliga historien har jag läst för flera år sen och tyckte väldigt mycket om den, minns jag. Undrar om jag har fem favoriter att blogga om just nu. Jag kommer egentligen bara på en sak – Litsy, ett bokcommunity. Det är inte lika bra som Booklikes, men väldigt trevligt i alla fall. Jo, förresten, jag gillar också Biet Maja, en tecknad serie (och film) för barn. Klart att det finns en massa andra saker som jag tycker om, men inget som direkt sticker ut. Nej, det blir nog inget blogginlägg den här gången, men kul att läsa ditt.

    • Åh jag kan rekommendera science fiction mässan. Men ännu mer comic con. Det är mycket större och det händer mer där 🙂
      Åh kul med cosplaydrömmar. Vill du avslöja vad du skulle vilja cosplaya? Jag har cosplayat Loki från Marvels cinematic Universe, Aziraphale från Good Omens, tardisen från doctor who och Bride of Frankenstein 🙂
      Kul att du också gillade The Never Ending Story. Den är verkligen gullig och spännande 🙂
      Och jag ska verkligen koll tupp Litsy och Biet Maja! Tack för tipsen! 😀 Och tack för att du gillade mitt inlägg 🙂

      • Kul att du redan har cosplayat. Jättekul med Tardisen. 🙂 Eftersom jag har hår som är lite rödaktigt, tänkte jag antingen Marion från Robin of Sherwood, Donna från Doctor Who eller kanske Merida från filmen Modig.

  2. Åh, vilka härliga saker. Jag vill jättegärna gå på SciFimässan eller Comic Con. Det verkar så jäkla kul! 🙂 Min favorit i december var julen och allt där runtomkring. 🙂

  3. Vilket bra val att läsa Den oändliga historien som bokcirkelsbok. Den representerar något jag verkligen gillar inom barnlitteraturen – förmågan att diskutera stora frågor utan att det blir högtravande. Kan verkligen tänka mig att det blev en bra diskussion.

  4. Synd att jag inte har disney channel, men såg litegrann på youtube så tycker att Star vs. The forces of evil verka riktigt nice. – så tack för tipset sötis!

    Jag har också tumblr och jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade det ❤ Är så beroendeframkallande! Vad brukar vara dina vanligaste tumblr-sökningar? 🙂 jag har lagt till dig om du inte sett det. Men jag heter natsumisan90 där också har jag för mig ^^

    Vilka härliga fanart-bilder du får!
    Du är riktigt duktig på det du gör, så keep going! 😀 Härligt att se! Kram!

    • Kul att du kollade upp lite av Star vs The Forces of Evil. Den är verkligen charmig 🙂
      Och Star är en så härlig och rolig karaktär 🙂

      Åh jag följer dig tillbaka på tumblr nu. Din blogg där är jättefin och inspirerande 🙂
      Jag söker mest på comic saker, pastel och lolita mode och old hollywood saker. Älskar svartvit film och
      filmhistoria. 🙂 Är särskilt inne på stumfilm och svartvita b-skräckisar 🙂

      Ja, jag är så smickrad att folk vill göra fanart 🙂
      Tack så mycket för dina fina ord! Blir så glad när jag läser 🙂 ❤ Du är så fin! Kram!

  5. Scifi-mässa låter inte dumt! Christopher Judge som är så cool måste du väl skaffa en signatur av? 😉 Duktigt att få ihop så mycket roligt varje månad. Lyckades för egen del inte skrapa ihop fem favoriter, december månad var ingen favoritmånad för mig verkar det som. Jobbar hårt på att vända skutan åt rätt håll igen. 🙂

    • Ja, scifimässan är så kul 🙂
      Jag hoppas verkligen de andra i Stargate SG1 teamet dyker upp någonstans
      där jag kan få deras signaturer snart. Christopher Judge vore så coolt. 🙂 Men vet inte hur mycket han reser runt på konvent o så?
      Tror att Richard Dean Andersen helt har slutat med konvent men jag kanske har fel där 😛 Får hoppas på att jag kan gå fatt i dem 😉
      Ja, det är kul med fem favoriter och en så länge har jag inte haft allt för svårt. Även om det ibland blir rätt små grejer ^^
      Hoppas januari är en riktig toppenmånad för dig! ❤

Leave a Reply

