Lista på mina artiklar om julen!

Tänkte önska er alla en god jul och kanske bidra med lite läsning till mellandagarna. Här är en lista på alla jul-relaterade artiklar jag skrivit på min övernaturliga blogg. 🙂 Ha en underbar dag idag! Julkram från Magic!

skarmavbild-2016-12-24-kl-14-57-36

illustration from min webcomic HÄR

Artiklar om jultomten:

Sanningen om jultomten.

2: Den svenska tomten

Konspirationsteorier om jultomten

Artiklar om traditioner och skrock:

21: julbadet

20: Mari Lwyd, julskeletthästen

17: Befana

14: Den presentutdelande Perchta.

12: julbocken

11: julfolktro om djur

10: magin med julbrasan

9: Julpynt

7: Julgranen

6: magi och faror under juletid

5: julklappar

3: Magiska bakningsknep

Artiklar om snö:

Traditioner och magi kring snögubbar

Vintermagi och snöfolktro!

Lucia:

Sanningen om Lucia.

13: Glad Lucia allihop!

Artiklar om julspöken:

22: Sir Geoffrey; ingen julande att leka med!

19: Julanden Emily Jane Brontë

16: Änglar och julmiraklet

15: En märklig julhistoria

8: Hemsökta julgranar

4: Historien om det hjältemodiga julspöket

6 thoughts on “Lista på mina artiklar om julen!

Leave a Reply

