Fem favoriter i November 2016 (och NY MAGIKONSULT!)

Dags för fem favoriter igen! I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag gillat under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!
I detta inlägg blir det snack om comics och böcker bland annat.

Jag har även lagt upp en ny episod av min webcomic. Ni kan läsa nya episoden HÄR eller läsa min serie från första början HÄR. 🙂

Sneakpeak på nya Magikonsult avsnittet ovan. Tvättbjörnarna är på jakt efter Prim. 🙂

Okej, nu till favoriterna!

Miss Marvel vol 5: Jag har läst vidare i en av mina favoritcomics Miss Marvel. 🙂 Volym fem var också grymt bra. I den kämpar Miss Marvel med att balansera livet som superhjälte med skola, vänner och familjeplikter. Det är en riktigt rolig och gullig volym om att prioritera sin tid och sätta lagom höga krav på sig själv.

Yesterdays Kin av Nancy Kress: Jag lånade denna science fiction bok på bibblan bara för att den lät cool på baksidan. Den var riktigt bra! En intressant twist på hela ”utomjordingar kommer till jorden” med fokus på relationer och familjband. 🙂

Julen är på väg! Detta kanske är lite fånigt men jag är grymt fylld av julstämning efter att ha gått runt i det julpyntade London haha. Jag säger bara: ös på med tomtar, julglitter och tända ljus! I am in the zone! ^_^;

Expressohouses tomtelatte: På tal om julen, ser jag fram emot att dricka tomtelatten varje år när den dyker upp på menyn. Gå till ert närmaste Expressohouse! Så gott! 😀

Harley Halsband: Jag har länge velat köpa en minifunkopopfigur av Harley Quinn och sätta i ett halsband. Jag har fått leta ett tag men för två veckor sen hittade jag äntligen min pytte-Harley och nu är jag beroende av att ha henne runt halsen 😀 Kolla in henne under:

Jag vet att Harley försöker se tuff och respektingivande ut men jag är helt: ”Awwwww! Sötis!” 😄

Vad var era favoriter denna månad? 🙂

19 thoughts on “Fem favoriter i November 2016 (och NY MAGIKONSULT!)

  1. Jag är riktigt sugen på att läsa Ms Marvel, men har inte kommit mig för att göra det ännu. Men den verkar så bra 😉

    Jag har också hamnat i världens julstämning. Vill bara pynta, slå in julklappar och lyssna på julmusik.

    • Åh hoppas du får tid för den snart. Den är fantastisk! 😀

      Åh härligt att du också är i julstämning. 🙂 Jag känner att julmys behövs under den mörkare delen av året.
      Hade vi inte jul nu så skulle det bli för mörkt och tråkigt. ^^;

  2. Jag tänker varje månad att “nu ska jag göra Miss Magics femma”, men den här hösten har fanimej sugit på så många sätt att jag inte ens hittar på fem roligheter, känns det som :-s Jag måste bli bättre på att se det fina i det lilla i stället för att fastna i trumpenhet (pun definitely intended).

Leave a Reply

