Tre dagar i London! Wohoo!

Kom hem från London igår efter tre underbara dagar. Dags att visa foton, berätta om äventyr och visa inköp! 🙂

Jag önskar att Stockholm tog julen lika allvarligt som London. Oxford street alltså…. ljusen, glittret… Skönhet! Jag är i sån julstämning nu och känner mig förvirrad av bristen på fånigt stora änglar över gatorna här hemma ^^;;

Detta cafés kaffe hade självaste Thor rekommenderat! 😄 Mitt marvelfangirlhjärta och mytologinörden i mig blev glad. He, he.

Det är något magiskt med engelska pubar. Speciellt denna ser ut som ett häng för vampyrer och andra övernaturliga väsen. Eller är det bara i mitt huvud? ^^

Jag fick väldig beslutångest inne på denna toalett. Skulle jag välja båset utan toapapper eller båset utan dörr… Dessa svåra val man måste tackla här i livet 😉

Disneystore var en sann upplevelse! Och jag fick fota mig med Anna från Frozen. (De hade sorgligt nog ingen Elsa) och så fick jag leka disneyprinsessa vid Askungens pumpavagn 🙂

Här ovan ser ni superman med sina vanliga hjältevänner! Batman och… eh.. Darthvader? 😮 WTF!

Englands jultomte är en riktig playboy. Här gör han sig redo att gå in och dricka champange i bastun med två halvklädda brudar.

En sak som är härligt med London är att det går att hitta ockulta bokaffärer som har ett stort utbud av böcker. Jag var på Watkins Bookshop (som är störst och bäst!), Treadwells Books och The Atlantis Bookshop. Det är underbart att kunna gå runt i en affär och bläddra och browsa bland böcker om alla mina favoritämnen: övernaturligt, folktro, magi, wicca, alkemi osv 🙂

Watkins Bookshop hade dessutom en vacker Thoth matta. Thoth är min favoritgud inom egyptisk mytologi.

En affär jag verkligen rekommenderar till alla som gillar vintageleksaker är Benjamin Pollocks Toyshop. De har en massa leksaker, spel och kort i gammeldags stil. Det är som att resa tillbaka i tiden att gå in där. Älskar vintagedesign 🙂

Forbidden Planet är ett måste vid varje Londonresa. Ett paradis av nördiga samlarsaker, böcker och comics. 😀

Kolla in dessa sagotemade skor! Bedårande! *_*

Jag besökte också en spännande butik som riktar sig till monster, vampyrer och odöda. Människor är välkomna på egen risk 😉 Om ni vill läsa mer om denna mystiska monsterbutik så kan ni gå in på min övernaturliga blogg HÄR där jag berättar allt om den 😀

Av en händelse fick vi tips på hotellet om ett ”vinter Wonderland” i Hyde Park. Vi trodde typ att de kanske hade dekorerat lite träd eller så och var helt: ”Tja, vi tar väl en promenad där och tittar.” Hjälp vilken överaskning vi fick när vi kom dit! 😮
Tydligen byggs det upp ett enorm tivoli som fyller hela parken varje år. Vi kom dit och blev omringande av karuseller, neonklädda ”lustiga hus”, skridskobana, cirkustält, tombolastånd, matställen och mer folk än jag någonsin sett förut. Det var musik, popcorn och matdoft i luften och det var verkligen en magisk plats! Jag blev helt fotogalen och tog över hundra bilder. Jag lägger in några av dem här. 🙂

Jag rekommenderar att ni besöker ”Winter Wonderland” i Hyde Park nåt år. Det var som en carneval direkt hämtad från en saga. 🙂

Oki, dags för haul-delen av detta inlägg.

Här är alla böcker och comics jag köpte. Mest är det böcker om det övernaturliga förutom en bok om flapper-tjejer. 20-tals nörden i mig behöver den ^^

Köpte en Mimmi Pigg t-shirt och ett Musse / Mimmi nattlinne på Diseystore. Så söta! *_* Fick även en tjusig julkasse där. På Watkins Bookshop köpte jag den fina kassen med Thoth.

På Forbidden Planet blev det förutom comics en Deadpool popfigur. Jag gillade inte Deadpool filmen så jag har letat efter popversionen av honom som hör till comic-världen och inte till biofilmen. Blev så glad när jag äntligen hittade den 🙂
Sen blev det lite diadem då jag är besatt av såna. Ett med kattöron och en med galet stor julrosett.
Köpte även en hudkräm i en burk som ser ut som en tomte cupcake (Så konstig men kul!) och lite andra småsaker. 🙂

Det var verkligen en rolig resa. Jag längtar redan tillbaka till London. Tröttnar aldrig på den staden. 🙂

Har ni varit i London någon gång?

Vill ni dit? 🙂

34 thoughts on “Tre dagar i London! Wohoo!

  1. Jag har varit i London ganska många gånger, men förutom nu i höst var det länge sen. Nu sist hade jag tyvärr inte tid att göra något kul, måste bara dit och vända. Helst skulle jag ha velat åka runt i England (och Wales) och kanske besöka Jane Austens hem, Doctor Whos Cardiff mm.

  2. Va roligt att du var till London! Mycket roliga upplevelser du fick vara med om. 🙂
    Fina fynd du köpte där 😀

    Jag var till London april 2012, med gymnasiet.. Alla som gick sista året var dit, med några lärare. Det var trevligt. Synd att man var bara där i ca 4 dagar. Helst vill man vara där flera dagar. 😛

  3. Vad kul att få höra om din resa! London är så fantastiskt! ❤ Var där senast 2012 och skulle så gärna vilja åka dit igen 🙂 alla bilder är så fina också. Du köpte inte enhörningskorna? 😉

  4. Åh, avis! London är helt klart en favoritstad och dina bilder på Winter Wonderland var oemotståndliga. Har du varit på Harry Potter-“världen” ute vid Luton? Om inte kan jag verkligen rekommendera ett besök!

    • Ja, London är en underbar stad verkligen 🙂 Och tack så mycket! Kul att du gillar bilderna 🙂
      Nej, har inte varit i Harry Potter världen men vill så gärna dit. Får bli nästa resa 😀

  5. Åhh va kul du verkar ha haft! 😀 ja jag har varit i England/London ett antal gånger, lika kul varje gång, det finns så mycket intressant där. Kan dock säga att jag aldrig varit inne i forbidden planet , pinsamt nog… men nästa gång jag åker till london ska jag banne mig gå in dit ^^

  6. Underbara London. Det är min favoritstad. ❤ Och du verkar ha haft så mysigt. Jag blir lite avis, vill också åka dit igen nu. Det här Winter Wonderland ser ju fantastiskt ut. 🙂

  7. Vilka underbara bilder! Varför har vi inte sådana änglar i Stockholm?! Eller i varje stad, förresten 🙂 Och skorna… och skyltarna… och stämningen… Jag har inte varit i London på evigheter. När jag var där kom en reporter och tryckte upp en mikrofon i mitt ansikte och ställde en fråga om Monika Lewinskyaffären, då förstår du hur länge sedan det var 😉

    • Tack så mycket! Det var så magiskt vackert och jag hoppas om jag lyckades fånga i alla fall en liten del av stämningen på bild 😀
      Oj, ja, då var det ett tag sen du var där haha 😄 Hoppas du kan komma iväg dit igen snart 🙂

  8. Du ser ut att ha haft det fantastiskt! Har inte varit i London på evigheter. När jag var runt 18 ville jag så gärna bo där under en period, men så blev det inte. Det får bli när och om jag blir gammal och grå!

Leave a Reply

