Fem favoriter i Oktober 2016

Dags för fem favoriter igen! I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag gillat under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!

I detta inlägg blir det snack om tvserier och Halloween bland annat. 🙂

Lois and Clark: New Adventures of Superman (tvserie): Jag såg denna sporadiskt när jag var liten och den gick på tv. Nu har jag börjat om igen och är på slutet av första säsongen. Vad det gäller handlingen så kan nog alla gissa av titeln. En serie där Superman och hans klassiska flickvän Lois Lane är huvudpersoner. Den är cheesy, har dåliga effekter och ingen känner igen Superman när han har glasögon…. och den är HELT FANTASTISK! Humorn är så bra och karaktärerna är så välskrivna. Den är väldigt söt och bara mysig helt enkelt. Teri Hatcher som Lois är helt fantastisk! *_*
Dessutom blir jag så töntig av serien och är helt: ”90-tals nostalgi! It was a more innocent time!” LOL! Men om man tänker på att folk nuförtiden tycker att batmantvserien Gotham är cheesy så kan man se hur mycket som har förändrats. Jämfört med Lois and Clark så är ju Gotham värsta djupa mörkret XD
Men seriöst, se Lois and Clark! Alla behöver den i sina liv! 🙂

Scream (tv-serie): För att få lite kontrast till ”Lois and Clark”-sötman så kollar jag och en kompis på netflixs Scream-serie. Den bygger på de klassiska Screamfilmerna och är något så ovanligt som en slasher-skräck i serieformat. Med tanke på att en slasherfilm kännetecknas av att folk dör oavbrutet så är det något av en bragd att lyckas göra en lång tvserie i den genren utan att plötsligt upptäcka att karaktärerna tagit slut LOL. XD Men Scream lyckas ha en hög bodycount samtidigt som den har karaktärer man bryr sig om och kan följa.
Den är extremt spännande. Vi är precis i början av säsong två. Don´t spoil us! Grrr! 🙂 Rekommenderar Scream till er som gillar slasher-skräck i klassisk stil.

Sköldpadda (present): Min flickvän vann denna söta sköldpadda åt mig på Gröna Lund. 🙂 Han är så söt! Glittrig och helt min favoritfärg 🙂

Syfestivalen (event): Jag och en vän var på syfestivalen. Det var trevligt. Det var kul att titta runt på allt handarbete, pyssel och alla hantverksgrejer. 🙂 Kan rekommendera den mässan. Den är varje år.

Halloween: självklart måste Halloween vara en av mina favoritsaker med oktober. (”Halloween is not just a holiday. Its a way of life!”).
På själva dagen för halloween träffades jag och en kompis och såg på Doctor Jekyll and mr Hyde från 1941. (Den var helt okej även fast den var en mer ytlig version av boken. Hyde var obehaglig men jag kunde inte låta bli att skratta när han gjorde alla sina panterhopp från murar/ trappor och liknande. LOL)
Jag hade köpt en del Halloween godis som jag dukade upp i en fin display som ni ser på bilden under. Det finns på tok för lite godis med halloweentema i Sveriges affärer btw.

Halloween är en bra ursäkt för att få ta på sig sina horn 😉

Så det var mina favoriter för Oktober. 🙂 Vad var era?

Jag ska även lägga in lite Magikonsult fanart här under. Jag är så överväldigad och glad över att folk vill göra fanart till min webcomic 🙂 Det betyder så mycket att mina karaktärer kan inspirera 🙂

Ellen Lundberg gjorde dessa jättesöta fanart bilder med min Prim och hennes egna karaktärer Isis Isbjörn och Bibbi. 🙂 Hitta Ellens jättemysiga serie här: http://bibelgangget.blogspot.se
Och hennes Facebook här: https://www.facebook.com/ellenseriekonst/

Jordan Smith som gör en jättekul comic HÄR gjorde sin egen version av Lizzy:
Hitta hans websida här: www.candaceandcompany.com

Ha det gott!

Kram Magic!

14 thoughts on “Fem favoriter i Oktober 2016

Leave a Reply

