Nytt Magikonsult + mitt svar på förra bokbloggsfrågan!

Tänkte slänga upp ett litet inlägg och göra reklam för att min webcomic har ett nytt avsnitt ute och även svara (i efterskott) på denna veckas bokbloggsfråga.

Lizzy ger sig ut för att rädda Prim i det nya avsnittet av min serie Magikonsult. Detta avsnitt är fyra sidor och går att läsa HÄR. Om ni missat min serie helt kan ni läsa den från början HÄR. 🙂
Jag vet att vissa har saknat Lizzys husspöke Spökis. Som ni ser på bilden ovan så är Spökis tillbaka i detta avsnitt och redo för mer ”screen time” 😉

Nu till barnboksbloggens bokbloggsfråga:

Vad föredrar du, att läsa realistiska böcker som du lätt kan känna igen dig i, att läsa realistiska böcker om svunna tider eller främmande miljöer att drömma dig bort i eller att läsa fantasy eller liknande böcker om andra världar, magi och övernaturliga fenomen?

Mitt svar är både och. Variation helt enkelt. Jag älskar science fiction, fantasy och märkliga världar och magiska historier. Men jag jag tycker också det är intessant att läsa realistiska böcker i vår egna värld också. Jag vill få inblick i alla möjliga perspektiv och vill gärna ha prövat alla bokgenres nångång… Vi får se hur den planen går X)

Jag har en längtan i mig att vara insatt i ALLT! Ha koll på allt och veta åtminstone grundläggande saker om allt. LOL! Lycka till säger jag ironiskt till mig själv… 😛

Hoppas ni har en fin helg! ❤

8 thoughts on “Nytt Magikonsult + mitt svar på förra bokbloggsfrågan!

    • Tack vad roligt att du tycker det! 😀 Jag är väldigt excited över att rita fortsättningen. Tack för allt ditt stöd! Det gör mig så glad att du gillar min serie 🙂 ❤

  1. Det är en komplicerat fråga, eftersom just att “känna igen sig” är något man kan göra i all form av litteratur. t.ex. folk som upplevt fattigdom kommer nog känna mer igen sig i “Hungerspel”-trilogin än i “Gossip girl”-böckerna (ingenting emot någon av böckerna, bara en exempel). Själv har jag upplevt att som en tjej med Aspergers Syndrom som är Sverigefinsk och ateist finns det mer “igenkännande” i tv serier som “My Little Pony” (Luna, Fluttershy och Twilight alla skildrar rätt bra hur svårt det är med sociala koder och kulturshock trots att det handlar om talande hästar) och “Steven Universe” (hemmalängtan, kulturshock och självförtvivlan är otroligt igenkännande, trots att det handlar om aliens). Samma sak inom litteratur. Men för att egentligen svara på frågan: jag gillar mest realism när det kommer till böcker. Bara lättare att hoppa in i 😀

    • Det är verkligen sant. Även i väldigt orealistisk böcker finns det saker att känna igen sig i.
      Och jag håller med om att My Little Pony och Steven Universe har (trotts sina ponnys och aliens) ofta väldigt hög igenkänningsfaktor.
      Det är väldigt bra och visar hur intelligent de är skrivna. 🙂

Leave a Reply

