Fem favoriter i september 2016

Dags för fem favoriter igen! I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag gillat under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!

I detta avsnitt pratar jag om chailatte, en netflix-cartoon och en bra youtubekanal bland annat 🙂

skarmavbild-2016-10-06-kl-15-06-03

Hemmagjort chailatte: Alltså, chailatte är en stor favorit för mig och jag brukar ofta beställa det på typ Espressohouse. Visst, Espressohouses chailatte är grymt god men min kompis kom på ett sätt att göra ännu godare hemma! Nu ska jag dela hennes hemliga familjerecept (som säkert gått i arv i generationer) med er! Jag kan inte föreställa mig att det skulle vara fel på något sätt….
1. Köp Oatlys havremjölk som heter ”ikaffet”
2. Koka i kastrull utan att bränna er;)
3. Häll upp mjölken i någon snygg tekopp och lägg i en påse av ”friggs chai”
4. drick och dö lycklig av hur gott det är. ^^

Fågelmatning: jag och en kompis gick och matade fåglar vid Karlbergs kanal. (Japp! Jag är tydligen den fågelmatande sortens person) Vi matade dem med Start för jag har läst att bröd gör dem degiga i magen. De åt nådigt av flingorna. Jag svär att de bara var artiga ärligt talat… XD Har ni tips på bra fågelmat? ^^

Rosa hår: mitt hår hade blivit så blekt att det typ var rödblont under sommaren. Men nu är mitt rosa hår tillbaka, eh jag menar min naturliga hårfärg X)

Shippers guide to the galaxy: är en kul youtubekanal som en kompis tipsade mig om. Den tar upp fenomenet kring shipping på nätet och gör videor om olika par från olika serier, böcker o filmer. Allt kanalen tar upp intresserar mig inte men jag tror alla kan hitta något av värde där. 🙂 Här är lite tips på videor:

En bra video för er som inte vet vad shipping är.
Hannigram
Stucky
Poisen Ivy / Harley Quinn
Spideypool
Rose / Pearl

Bojack Horseman: är en tecknad komediserie för vuxna som görs av Netflix. Jag har tittat igenom nästan hela snart och den är så bra! Serien handlar om Bojack Horseman som brukade vara stjärnan i en cheesy sitcom på 90-talet. Men numera är han en bitter skådis som känner sig allmänt lost i tillvaron. Bojack är omgiven av en mängd roliga och intressanta bikaraktärer som alla kämpar med det ytliga livet i Hollywood, känslan av att ständigt fly från en inre tomhet, att vara en bra människa och vara lycklig. Det är en väldigt mörk serie även om den är fylld av humor och flummiga scener. Jag tycker den är ett mästerverk på många sätt. Enda problemet är dock att de ibland gör Bojack lite för osympatisk. Det är meningen att han ska vara en väldigt ”messed up” person men samtidigt är det ju viktigt att man som tittare kan fortsätta att engagera sig i honom och inte att han gör så dumma saker att man helt slutar bry sig… Det är en svår balansgång… Men jag rekommenderar ändå verkligen att ni ser Bojack Horseman! 🙂 Den är något speciellt.

Ja det var mina favoriter. 🙂 Än en gång avslutar vi med lite bonusbilder. Jag har fått en hel del fina bilder på mina Magikonsultkaraktärer av andra konstnärer under denna månad. 🙂

Den duktiga konstnären AwesomeArt var snäll och ritade en bild av Lizzy. Den blev så cool! jag gillar den hemsökta ljusslingan🙂
Kolla in Awezumart här:
Facebook.com/awezum.productions
Awezumart.com

Fick denna bedårande fanart av Ellen Lundberg.🙂 Så fin! I denna är Prim tillsammans med Ellens karaktär Isie Isbjörn. En skurk från hennes egna serier🙂
Prim: “Yay! Jag har en skurkpartner som är lika söt, cool och såklart ondskefull som jag!!!”😀 Hitta Ellens serie här: http://bibelgangget.blogspot.se
Och hennes Facebook här: https://www.facebook.com/ellenseriekonst/

Jordan satte ihop dessa manga versioner av Lizzy och Prim. De är så söta och hon fångade dem väl!🙂

I tid för Halloween så gjorde webcomicartisten LukeisBootiful en liten gäststripp till mig med en del av Magikonsultgänget.🙂 Prim retar Lizzy med en spöklit ordvits😀

14 thoughts on “Fem favoriter i september 2016

    • Nej, nej, den är inte BOOring haha XD 😀
      Ah, ingen mjölk? Jag tycker den bidrar ^^; Men tack för tipset! Superbra! Ister var ett helt nytt ord för mig haha. Där lärde jag mig något nytt 🙂

  1. Jag älskar Espressohouse! (stammis). Fast varje gång beställer jag typ en Frapino Mocha utan grädde *beroendeee*. Fast jag borde egentligen testa på nya grejer också…. bara för att prova på …men men xD Jag tror jag bara har druckit någon chaidryck från Oatly innan men vet inte om det är samma sak som din variant? Är det någon skillnad? *blush* 🙂

    Du är jättefin i ditt rosa hår och jag älskar din stil överhuvudtaget ❤ 'sparklesparkle*

    Min pojkvän tittar också på Bojack Horseman och han verkar gilla det 🙂 själv så sitter jag nog mer vid crunchyroll än framför Netflix.

    Så fina fanart-bilder du fått! 😀
    Och du är riktigt duktig på att rita, keep going! ^^ *kramar*

    • Åh ja jag är också stammis där. Så goda saker. Har testat väldigt mycket av deras sortiment faktiskt. Älskar frapinos, chailatten, vaniljlattan, den vanliga latten och expresson, deras goda teer, ischai, smoothies osv ^^
      Nja, detta är inte chai från Oatly. Detta är bara ett chaipåse te i deras särskilda havremjölk som heter ikaffet. Den mjölken är så god att ha som grund och får teet att smaka fantastiskt. 😀 Men varnar för att det också är beroende framkallande 😉

      Åh tack så mycket! Blir så glad att du gillar mitt hår och stil 😀

      Åh kul att din kille gillar Bojack. Det är en så originell och smart serie med fantastisk humor 🙂

      Ja, det är så roligt när andra ritar mina karaktärer 😀 Tack för att du gillar min egen tecknarstil också 😀 *Kramar tillbaka*

  2. Älskar ditt hår! 🙂 Som vanligt så glömmer jag alltid bort att jag ska komma ihåg mina favoriter under månaden. Men vi kör på all the books, särskilt Empire of Storms av Sarah J. Maas. Och Teen Wolf, nu när Netflix äntligen har fått upp s5. 🙂

    • Tack så mycket! 😀 Kände kanske lite ego att ha sitt eget hår som favorit men… ja haha ^_^;;;
      Åh nice favoriter! Jag började se lite på första säsongen av teenwolf på netflix. Den är verkligen bra 🙂

  3. September för mig var fullt av aktivist aktiviteter. Jag var med på en förläsning om dödsstraffet i USA och var med på centralens kampanj att fria Dawit Isaak.
    Visst är “Shippers guide” så bra! Jag gillar att hon tar upp också varför folk inte gillar en ship och är diplomatisk till båda sidor. Själv äskar jag videon “Bubbline” 🙂 (har också frågat i kommentarerna om hon kan göra en video om fluttercord två gånger…)

Leave a Reply

