Veckans bokbloggfråga: Läser du facklitteratur?

Denna vecka undrar barnboksbloggen: Hur ser din läsning av facklitteratur ut? Vilka ämnen läser du helst om när du läser facklitteratur? Har du några specialintressen som du gärna läser mer om? Eller läser du helst facklitteratur kopplade till ditt yrke även på fritiden? Eller läser du kanske bara skönlitteratur?

Svaret på den frågan är: JAAAAA!!! 😀
Jag älskar facklitteratur facktiskt. ^^ Jag skulle säga att 70 % av min boksamling består av facklitteratur.

Skönlitteratur är jag mer försiktig med att köpa i fysisk format. Förut blev de mest skönlitteratur på ipoden och nu blir det mycket från bibblan.

Om jag ska köpa något skönlitterärt så ska det vara en bok som jag verkligen vill ha i bokhyllan för att det är en författare jag redan gillar / en story jag är övertygad om att jag kommer älska / ett magiskt vackert omslag som jag vill ha som dekoration i min hylla.

Facklitteratur är dock annourlunda. Jag föredrar att ha det i fysiskt format då jag vill kunna bläddra lätt i dem och göra antecknignar. Jag vill helst inte låna facklitteratur då det inte alltid är något man läser från pärm till pärm på en gång. Dessutom är det bra att kunna läsa om faktaböcker om ämnen som intesserar en och inte behöva springa till biblioteket hela tiden och låna om. ^^ Vem vill gå ut om man kan vara hemma med en bok man redan har 😉

Jag läser fakta om allt möjligt men framför allt om de ämnen jag bloggar om på min övernaturlgia blogg: folktro, spöken, myter, drömtolkning, mysterier, legender, magi, ufon, aliens, konspirationer osv. ^^ Har också en hel del böcker om filosofi och filmhistoria.

Så ja, så ligger det till! 😀 Hmm, detta inlägg ser tomt ut… Vi slänger in en bild av en av mina bokhylleväggar. 🙂

Läser ni facklitteratur?

13 thoughts on “Veckans bokbloggfråga: Läser du facklitteratur?

  1. Jag stryker under, viker hörn och sätter i postitlappar i skönlitterära böcker också 🙂 Facklitteratur läser jag massor. Den jag läser enbart för nöjes skull är böcker och tidningar om foto, ridning, att odla, inredning, receptböcker, resehandböcker… Just nu blir det mycket om foto.

  2. Jag gillar att läsa facklitteratur, men av någon anledning kommer alltid skönlitteraturen först (om det inte är kurslitteratur förstås). Måste ändra på det känner jag.

Leave a Reply

