Bokbloggsjerkan: Vad läser du för tillfället?

Veckans fråga i jerkan är enkel: Vad läser du just nu?

Jag mår just bättre efter att ha varit förkyld men under min förkylning läste jag ”A Dream of Wessex” av Christopher Priest. En grymt bra sciencefictionbok. Lånaden den på bibblan helt random för att jag gillade baksidetexten. Ett av mina bättre livsval ^^

Här är en sån där överdrivet arrangerad och mysig bild som jag instagrammade när jag läste den och drack ingefära och citronte. Det är ett väldigt bra te när man har ont i halsen faktiskt 🙂

Den var så bra!!! ❤ Jag ska recensera den så fort jag har slutat fangirla såhär:

Jag tror det blir lite marvel comics härnäst då jag har lite som ligger och väntar. 🙂

Jag har saknat jerkan. Nu ska det bli kul att se vad alla andra läser!

44 thoughts on “Bokbloggsjerkan: Vad läser du för tillfället?

  1. Jag har en lång rad med böcker som ligger och väntar, men den bok du läser verkar intressant. Får se om jag får någon läslucka. Fotot på boken och tekoppen ser mysigt ut, jag gillar när text blandas upp med foton 🙂 Inte kul att vara förkyld nu, men det är typiska förkylningstider när skolor och arbete börjar igen efter sommaren. Krya på dig!

    • Jag hoppas du får en lucka för den för den var riktigt bra. Jag ska recensera den ordentligt när jag är piggare. 🙂
      Ja, jag gillar att fota böckerna jag läser i situationen jag läser dem i. Så om jag läser på tåg, fik, i sängen osv så är det kul att få med det på fotot. Älskar själv den typen av läsande foton. även om jag ibland kan känna att de är lite väl arrangerade när jag tar dem. Liksom: “I denna vinkel bör koppen stå i förhållande till boken för att det ska se ut som att jag inte har arrangerat denna bild alls…” 😄 Men det är ju en del av fotomagin 🙂
      Tack! Du har rätt i att det är förkylningstid 😛

  2. Måste kolla in boken scifinörd som jag är. Och arrangerande bilder ska man inte förakta. De är väldigt mysiga att titta på när man råkar ut för mindre bra dagar. Minnet kommer liksom ihåg att det var precis sådär mysigt som bilden säger och ger hopp om bättre dagar. 🙂

  3. Science fiction har jag inte fått till det riktigt med, men det här låter ju intressant 🙂 kul vad random bibliotekslån kan ge 🙂 ingefära och citronte låter jättegott!

    • Science fiction är verkligen min favoritgenre. Speciellt scifi med psykologiska och filosofiska teman. Sånt görs ofta bra i scifi 🙂
      Ja, så kul när man lånar nåt random och det visar sig vara jättebra 🙂 Ja, så gott! 🙂

  4. Jag tappar rösten ibland och då brukar det bli ingefärste för mig också (brukar göra det på små bitar torkad ingefära), helst med honung och citron. En gång fick jag ett tips om att man skulle ha i cayennepeppar för att det skulle bli extra effektivt, men det rekommenderar jag INTE. SÅ starkt och SÅ äckligt! Fast jag vaknade ju till i alla fall. 😀 😀

  5. Jag saknar det där med att plocka upp en random bok på bibblan och sen verkligen gilla boken! Nu läser jag oftast säkra kort. Haha jo men visst kan man få värsta beslutsångesten av att ha en bokhög som väntar och drar i en, men vilken ska man välja. Jag tror jag har bestämt mig nu… menkanske hinner ändra mig.

    • Ja, det är verkligen mysigt att grabba en bok randomly. Jag gör det ganska ofta ändå. Blir ofta ännu mer läsinspirerad av att göra så 🙂
      Åh, ja den där beslutsångesten kan vara hemsk 😄

    • Tack ja den koppen är väldigt fin och härligt stor 🙂 Fika o läsning är underbart. Både på fik och hemma 🙂
      Kolla upp A Dream of Wessex om du får tid. Väldigt bra 🙂

Leave a Reply

