Fem favoriter i juli 2016

Dags för fem favoriter igen! I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag varit besatt av under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!

I detta inlägg talar jag bland annat om kul youtube videos, lösögonfransar och en bra Etsyshop!

“Minnena för livet” av Ella Rammelt (video): En kompis visade mig denna video och jag tyckte den var så grymt charmig. Fångar verkligen stämningen på konvent så väl 🙂

The Bookshelf song (video): en av mina favoritbooktubers gjorde denna härliga låt. Jag tror alla vi bokälskare kan relatera 😉

Pride-lösögonfransar (prylar): Blev tvungen att köpa pride lösögonfransar på Buttricks. Tvungen eftersom hallå! De är episka! *_*

Pins (prylar): jag har blivit lite inne på pins igen. När jag var tonåring hade jag en väska som var full av pins men tyvärr har jag typ lyckats tappa bort alla jag hade på den tiden. Men nya tider och nya pins! Jag har börjat samla igen och sätter upp dem på min ryggsäck. Because why not? ^^

Zefora (Etsyshop): min favoritshop på Etsy just nu är denna. Älskar smyckena där. Helt min stil och jag har klickat hem både ett o annat fynd därifrån och fler lär det blir. ^^;;

Har ni några favoritsaker från förra månaden? 🙂

Bonusbild:

Söt bild jag fick föreställande min karaktär Prim från Magikonsult 😀 Ritad av: https://tapastic.com/chocolatedishsoap
Den är inspirerad av när Prim höll på att förvandlas till katt i kapitel fyra. ^^ Prim var inte glad över det men jag tror vi måste erkänna att det inte var en dålig look för henne ^^

16 thoughts on “Fem favoriter i juli 2016

  1. Kul och intressant lista. Jag kan nog inte göra någon. Just nu är jag inte besatt av något särskilt, i alla fall inte något särskilt bok- eller filmrelaterat. Mest ägnar jag mig åt att planera för framtiden och att ta hand om mina barn. Fast jag har blivit rätt besatt av barnvagnar och kärror. 🙂 Och så har jag läst några e-böcker som jag lånat på biblioteket och sett några filmer och tv-serier på internet.

  2. Åh, jag samlade också på pins när jag var yngre… Har inte eller nån aning om vart dom sedan tagit vägen dock. :/ Jag glömmer alltid att jag ska göra en sån här lista..men för Juli får jag väl säga att mina favoriter var Coldplay konserten, semestern, Nellys läsalot, favoritlåten var Mercy av Muse, och min nya favorit “affär” är: http://www.emp-shop.se/ 😀

  3. De ögonfransarna var ju så läckra! Jag kom att tänka på Hattmakaren, men de ser ju inte ut så egentligen, kanske för att de är så markanta på honom. Blir jag bjuden på någon fest med maskeradtema framöver skall jag vara Hattmakaren, jag tycker att han är så läcker 🙂

      • Jag hoppas att min bror med familj ordnar Halloweenfest i år igen, det har varit tradition, till dess skall jag hinna se till att jag har allt jag behöver hemma och har en plan för hur jag skall sminka mig 🙂 På förra årets Halloween skulle jag ha varit utklädd, men det blev ändrade planer i sista stund, så jag fick nöja mig med att styla vår dotter, så här blev hon om du vill se: https://justnujusthar.com/2015/11/01/vi-forvandlar-isabella-till-en-zombiebrud/ Håll tummarna för att jag får vara Hattmakare i år 🙂

      • hoppas verkligen! Det är så kul med halloween maskerad 🙂
        Jag hade en för några år sedan och var bride of Frankenstein. Men i all stress runt att ordna allt tog jag inga egna foton… I fail! >_< Måste fråga runt om nån annan förevigade mig haha ^^
        Men vad cool din dotter blev! Riktigt awesome utklädnad! 🙂
        Jag håller tummarna! 🙂

      • Nej, vad synd att du inte fotade..! Det är kul att ha kvar, särskilt om man lagt ned en hel del tid på att styla sig. Någon har säkert bilder, du får som sagt fråga runt 🙂

Leave a Reply

