Bok / pryl haul + nytt avsnitt av Magikonsult!

Magic har köpt fler böcker… Överassking? Nope. ^^ Haul time again!

Det finns även ett nytt avsnitt på fyra sidor ute av min webcomic Magikonsult. Det går att läsa HÄR. Om ni missat min serie helt kan ni läsa den från början HÄR. 🙂

Okej, nu till min haul! 🙂

En kompis från skellefteå var här i stockholm på besök nyligen och jag kände självklart att inget stockholmsbesök är komplett utan en tripp till Science fiction bokhandeln. Så där inhandlades två mangor och en comic. 🙂

Läser för tillfället del två i Ivy Pocket serien och den är sååååå fantastisk! OMG jag döööör ”bra bok”-döden! (Its a thing I swear!) 😀
Den där bilden är från när jag läste den på bussen när jag skulle till en vän i Jönköping. En sann bokälskare matchar sin nuvarande läsning med sina kläder… Oh ja! 😉

Ja, jag åkte till Jönköpng som sagt och där inhandlades te (champange-te! Låter awesome!), frukt te, en bok om isländska sagor och *trumvirvel* en Harley Quinn figur! Ni vet ju hur mycket jag älskar Harley.

Snälla Vargnatt som har en jättebra bokblogg HÄR skickade mig Den Krympande Hustrun i posten. Blev så glad! 🙂

Jag och min tjej var på sciencefiction bokhandeln och hittade Agent Carter popfigurer! Yay! Lycka!

Ja det var nog allt för denna haul. 🙂

Har ni köpt något nytt på sistone?

12 thoughts on “Bok / pryl haul + nytt avsnitt av Magikonsult!

  1. Fin haul 🙂 Japp jag har köpt nya saker… Viktor konstaterade att min docksamling vuxit med tio dockor bara denna vecka XD Så man kan säga att jag legat i rätt bra på shoppingfronten 😉 Champangeteét verkar onekligen väldigt spännande 🙂

    • Tack! 🙂
      Åh wow! Tio nya dockor på en vecka är bra jobbat. Min docksamling har växt ganska långsamt på sistone men jag hoppas jag kommer över lite intressanta dockor till bra pris snart 🙂
      Ska testa teet ikväll 😀 So excited!

    • Det tror jag. 🙂 Ska skriva något om den när den är läst 🙂
      Ja Ivy Pocket är så bra. 🙂 Läste också första på svenska och det är en bra översättning men gillar verkligen på engelska också då man får mer rätt gammeldags känsla. Hela historien är ju väldigt engelsk också ^^

  2. I Hate Fairyland har jag beställt hem. Hoppas vi båda tycker om den. Och kul att du gillade Ivy Pocket så mycket! Hoppas själv på att den andra boken kommer på svenska snart, eftersom jag inte gillar att byta språk mitt i serien. Men är sjukt nyfiken på andr boken ändå.. 🙂
    Och Harley Quinn! ❤

    Magikonsult var lika fantastiskt som vanligt. Älskar Prim, och längtar redan efter nästa avsnitt. 😉

    • Ja, I hate Fairyland verkar så himla kul. 🙂 Hoppas verkligen 🙂 Alltså Ivy är min nya idol. Älskar humorn i de böckerna. 🙂
      Ah förstår. Jag köpte faktiskt första boken på engelska och är väldigt excited att läsa om den snart. 🙂
      Jag hoppas de är snabba på översättningen till svenska så du snart kan läsa tvåan. Den är väldigt bra so far. 🙂
      Harley är så fantastisk! ❤

      Åh tack så jättemycket! Det gör mig verkligen superglad att du gillar min serie! Jag tror du kommer gilla nästa avsnitt. Det kommer berättas av Prim och ha henne i fokus 🙂

  3. Vilka fynd 🙂 Själv står jag sen länge i bibliotekskö (tror jag är den enda i kön, men så länge jag står i den så antar jag att det är en kö, om än kort?) på första Ivy Pocket, men den är fortfarande “under arbete”. Undrar varför böcker på engelska alltid tar så lång tid att göra i ordning för utlån, suck.

Leave a Reply

