Bokbloggsjerkan: vad du läser nu och vad du ska läsa.

Veckans fråga i jerkan är: vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?

Just nu kör jag en buddyread med min kompis som bloggar på Ruby Soup with Pearl Juice. Vi läser My Brilljant Friend och den är AMAZING! *dör* Vi kommer snart skirva ett inlägg om den tillsammans. Stay tuned! 😀

Jag tror jag ska läsa i fatt på lite comics härnäst. Jag har en del som ligger och väntar och ser på mig med förföriska blickar… STOP STARING AT ME!!! Sorry… hehe… lost it there for a sec…. ^_^;;;

Nej, men det ska bli så mysigt. 🙂

Nu ska det bli kul att kolla in alla andras läsarplaner 🙂

Bonusfrågan: Tips på podcasts? Nördigt såklart! 🙂

40 thoughts on “Bokbloggsjerkan: vad du läser nu och vad du ska läsa.

  1. Yay med “My brilliant friend”! Den är amazing.
    Jag läser också “The expats” som är en deckare, och snart ska jag läsa “We have always lived in the castle” av Shirley Jackson för en bokclub.

  2. En fantastisk bok, och de andra i serien är lika bra! Skall just ge mig i kast med den fjärde och sista av böckerna om Elena och Lila – The Story of a Lost Child. Ser fram emot att läsa ert inlägg om My Brilliant Friend!

  3. Min fantastiska väninnan är onekligen väldigt, väldigt bra. Bland kommande läsning: Maus hör enligt min mening till de bästa serier som någonsin har gjorts. Där har du en riktigt stark upplevelse att se fram mot!

  4. Ser mycket fram emot er recension av Min fantastiska väninna. Är lite sugen på att läsa de tre andra delarna på engelska, tror inte jag orkar vänta på de svenska översättningarna.

    • Hej Vadviläser!
      Åh vad roligt. 🙂 Vi ska börja jobba på den mycket snart 🙂
      Kan förstå det. Jag tror jag kommer skaffa de andra delarna på engelska så fort jag är klar med första 🙂

  5. Hihi, Nimona är i min hög också. Jag läste nästan hela på webben – den hade ett fullkomligt underbart kommentarsfält, ett med intressanta spekulationer och trevliga diskussioner och jag saknar det massor – men ville inte läsa ut den just då och sedan låstes serien 😦 Jag köpte boken, men har inte läst den än. Ska bli roligt att se vad du tycker om den.

Leave a Reply

