Fem favoriter i juni 2016

Dags för fem favoriter igen! I slutet av varje månad listar jag fem favoritsaker jag varit besatt av under månaden. Det kan vara allt från böcker och film till godis och prylar.
Om ni också listar fem favoriter så berätta det gärna för mig och länka ert inlägg här! Så vi alla kan dela våra tips och glädjeämnen!

I detta inlägg talar jag bland annat om musik och tvserier. 🙂

Bioshock soundtrack (musik): det är så himla fånigt för jag har bara testat att spela spelet Bioshock en gång i all hast hos en kompis. Men av någon anledning fastnade jag på soundtracket på spotify denna månad och har lyssnat på The Bioshock song och The Bioshock Infinite Song på repeat som en besatt. Gud så fantastiska de är! *Dör och åker till musikhimlen*

Rick and Morty (tvserie): En kompis visade mig sina favoritavsnitt från första säsongen av denna tecknade scifi komediserie för vuxna för länge sen. Nu har jag sett igenom hela serien. Jag kan förstå varför hon plockade ut de episoder hon gjorde för allt är inte bra men när denna serie är bra, ja, då är den grymt fantastisk! 😀 Rekommenderas!

Orange is the New Black (tvserie): Har maratonat nya säsongen av Orange is the New Black på Netflix de senaste dagarna. Alla storylines var inte perfekt hanterade men övervägande är det en väldigt bra säsong (oh, all the feels!). 😮

Internet Archive (hemsida): denna hemsida har jag nu äntligen hittat tusentals år efter alla andra…. Men tänkte ändå ta med och tipsa om den här för alla andra som också bott under en sten och missat den. ^^ Det är en hemsida som samlar gamla versioner av hemsidor och böcker, film, musik som finns i The Public Domain. Väldigt praktiskt och användbart. 🙂

Magikonsult fanfiction / fanart (lycka!): Denna månad har varit fantastisk för min webcomic eftersom jag fått både fanart och fanfiction från läsare! Jag är så hedrad och lycklig att det inte finns ord. Att mina karaktärer kan inspirera andra på det sättet är den största komplimangen en författare kan få. 😀 Låt mig dela lite fanart här under och om ni vill läsa första delen av ett fanfic som håller på att skrivas nu så kan ni klicka HÄR.

magic_advisor__by_nobodygoddammit-da53ker

Bild av nobodygoddammit 🙂

marvel_fanfare__giggle_war_part_1_by_azabachesilver-da5d5t5

morning__prim__by_azabachesilver-da7m7cw

bilder av AzabacheSilver

Det var allt! Ha en mysig juli! 🙂

 

13 thoughts on “Fem favoriter i juni 2016

  1. Snygga fan bilder! Och kul att nya säsongen av OItNB var så bra. Själv har jag inte sett s3 än, men har tänkt kolla ikapp snart. Mina favoriter i Juni var Muse konserten, TV-serien The Blacklist & Megan Miranda som författare.😊

    • Eller hur! Är så hedrad att folk vill rita i skriva om mina karaktärer 🙂 åh du måste kolla in nya oitnb snart! Så bra! Kul att höra lite favoriter från dig 🙂 Muse är sååå bra! 🙂

  2. Kul lista! Jag sätter up nog min på måndag, lite sent till festen men sånt är det 🙂
    Jag tittate på piloten till OITNB men fick ingen smak för den. Upplevde att Piper var för “too dumb to live” för mig. “Rick and Morty” gillar jag dock! Har du hört att Dan Harmon har bekräftat Rick som pansexuell?

    • Ah, jag gillade Piper i säsong ett och två. Jag tyckte hon var rolig. Men i senaste säsonger har det verkligen gått utför med hennes karaktär… Så är inget fan av nya Piper men gamla stöttar jag 😉
      Åh ja! jag är glad att du fick mig att upptäcka Rick and Morty. 🙂 Vad coolt att Rick är pansexuell! 🙂

Leave a Reply

