Poesifest med podpoesi

Jag och några vänner var på poesifest på Cyklopen anordnat av Podpoesi. Det var workshops, presentationer av poesiorganisationer och öppen scen. 🙂 Jag läste själv två dikter och fotade Cyklopens toalett. Episka grejer med andra ord 😉

(Bild av Cyklopen lånad på obestämd tid av google)

Podpoesi kan ni läsa mer om HÄR. Det är typ spotify för poesi. ^^

Det var en mysig kväll och det roligaste var lugnt den öppna scenen där vem som helst kunde läsa upp sina dikter. Så intressant att få höra så många poeter med egna stilar och olika slags dikter. Jag läste själv upp två av mina dikter vilket var nervöst men fantastiskt också. 🙂

Här är mina dikter:

Oneway mirror

You are so far away
You are hidden behind the veil
It´s a oneway mirror
I can never reach you or touch you
I can´t imagine you in color
You are my dream in black and white
My star a million lightyears away
You don´t shine anymore
But your glow still travels through space
Reaching me and casting your spell

Electricity girl

She had storms hidden behind her eyes
Her veins had lightning running through them
Her heartbeat was the sound of static noise
Static noise was the sound of rain
Rain was the sound of her

They used her to power up the city
Power connectors pierced through her skin
She lived in every flash of light
She traveled through the wires
Listening in on strangers on the phone
But she was all alone

I followed the static noise
The sound of rain
The sound of her
I cut her loose
We watched as the city lights crashed
She took my hand and new thunder filled her
But now the electricity only belonged to her

Nu till det viktiga! Toaletten! What? Jo, toaletten på cyklopen var fantastisk! Så mycket snygg grafiti. Jag var tvungen att vara kvar och fota en stund. När jag kom ut och min kompis skulle in så var jag helt: ”Det är awesome där inne! En upplevelse!” Hon var helt: ”Okeeej… nu förväntar jag mig något speciellt.” Jag tror inte hon trodde mig på riktigt men hon höll med när hon kom ut. XD

Vad mer? Jo, en person använde ordet ”tingeltangel” i sin dikt. Jag älskar det ordet! Det var ett bra ögonblick!

Allt som allt, en mycket bra och rolig kväll. 🙂

Gillar ni poesi?

Skriver ni något själva?

4 thoughts on “Poesifest med podpoesi

Leave a Reply

