Bok / comic / pryl haul

Har en seg dag men tänkte slänga upp lite trevligt krafs som flyttat in hos mig på sistone tiden. Haul time!

Längtar dock efter min sovmöbel och vill helst:

Köpte två nya comics när jag var i Uppsala med en vän i förrgår! Saga (som jag velat läsa i tusentals år. Nu ska det äntligen hända!) och ”Thor: The goddess of thunder” som jag började läsa som lösnummer för ett tag sen. Men känner att jag hellre köper samlingsvolymerna vart efter.

Nimona är en anna serie jag längtat efter att ge mig in i ett tag.
Tiden är nu inne! Dun, dun, dun <—*Dramatisk läsarmusik* (What?)

Denna bok handlar om folktro och idéer om monster genom tiderna. Monster vill jag alltid läsa om. Oh ja! Ge mig alla monster! ;D

Fick denna bok helt oväntat av min kompis som bokbloggar HÄR. Jättesnällt! Jag blev verkligen glad! Har hört mycket bra om den så ska bli kul att läsa 🙂

Köpte två nya poppar till min samling. Luna Lovegood från Harry Potter (hon är min favoritkaraktär från HP!) och den tionde doktorn från Doctor who. Love them!

Japp, så det var den haulen. 🙂

P.S Googlade på ordet ”krafs” för att kolla att jag stavade det rätt och fick upp den episka synonymen ”tingeltangel”. Nytt favoritord liksom! D.S

14 thoughts on “Bok / comic / pryl haul

  1. Cool haul!
    Hoppas du tycker om boken. Själv älskade jag “Utrensningen” av samma författare, och har sätt henne i författarsamtal tvp gånger 🙂 tack för alla gånger du länkat till min blog!

    • Hej Maaretta!
      Tack! jag blev så glad för boken. 😀 ❤ Så gulligt av dig att skaffa den åt mig. Jag ska ta med den upp till Lappland och ser fram emot att läsa den 🙂
      Varsågod! jag älskar din blogg och vill sprida den! 😀

  2. Åh, vad mycket fint tingeltangel! Själv är jag så himla nyfiken på Thor: The Goddess of Thunder. Måste helt klart skaffa hem den snart. Hoppas du gillar alla dina nya saker. 🙂

    • Hej Petra!
      Hahaha väl beskrivet. Vi måste sprida ordet tingeltangel i vår vardag 😉
      Ja, jag ska försöka få upp en recension av den så fort som möjligt 🙂 ja, jag är väldigt nöjd med alla sakerna 🙂

  3. Thor har jag inte läst – är mer DC-fan. Saga har jag läst första volymen och den var helt ok. Slår ett slag för serien Manifest destiny med mycket humana priser på samlingsvolymerna.

    • Hej Filmitch!
      Ah, förstår. jag gillar både marvel och DC men är mer insatt i marvels universum rent allmänt. 🙂
      Åh Manifest destiny ska jag kolla upp! Tack för tipset 🙂

Leave a Reply

