Sommarläsningstaggen 2016!

Sizzensblogg taggade mig att göra sommarläsningstaggen! Självklart hänger jag med på det! 🙂 Det känns som att det kommer bli en bra läsarsommar med tanke på att det är så kallt haha XD I alla fall här i Stockholm. Brr! Hur som helst, lets go! 🙂

1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

“My Brilliant Friend” av Elena Ferrante kommer lugnt bli färdigläst snart eftersom jag och en vän gör en “buddy read” på den just nu 🙂 Annars blir nog 1984 av George Orwell läst väldigt snart (fortsätter jag intala mig själv. Jag vill så gärna läsa den men… ghaa tid!) och The Female Man av Joanna Russ (feminism, filosofering kring könsroller och scifi. Låter som något för mig).

Annars vet jag inte riktigt. Får leta i min TBR-tipslista och se vad som lockar. 🙂 *Öppnar mapparna på datorn och dras in i dess svarta hål av oändliga boktitlar*

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Hmm… hmmm… HMMM!!! Nja, jag har en del böcker jag känner att jag “borde läsa.” Samtidigt känns det dumt att läsa för att jag känner att jag “måste.” Så nej, vill bara läsa det jag känner för i stunden i sommar. Faktiskt. Mysläsning, here I come! 🙂

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

Jag vill läsa ute i vår trädgård i Lappland! 😀

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

INTE i trädgården i Lappland på grund av MYGGOR!!! Usch!

Men på fik, i min säng eller på min soffa. Det är väl mina vanligaste lästillhåll. 😛

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Ehm, ingen aning… Men My Brilljant Friend gör bra ifrån sig so far. ^^

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Dags för ett oväntat, chockerande svar: “Sorrows of Satan” av Marie Corelli. Inte chockande? Till och med ett riktigt förutsägbart svar av mig? Hmm… jo…

7. Strand eller hängmatta?

Strand.

8. Deckare eller roman?

Roman. Deckare är inget för mig om inte en viss mr Sherlock Holmes är med :3

9. Favoritgenre?

Skulle säga science fiction men älskar många olika genres.

10. Vad har du för planer i sommar?

Lappland med familjen, besök hos kompisar på Gotland och i Jönköping, och besök av Skellefteåvän i Stockholm 🙂

11. Vad är bäst att äta på sommaren?

Jordgubbar! Och som lapplänning så är även palt ett måste! ^^

12. Är du badkruka eller hoppar du i direkt?

Nja, bada är kul men inget måste för mig… Men om jag har bestämt att bada då hoppar jag i direkt. 🙂

13. Tagga 3 eller 4 andra!

Alla som vill! 😀

13 thoughts on “Sommarläsningstaggen 2016!

  1. 1984 och The Female Man skulle jag också vilja läsa, men tyvärr så har jag dem inte i min hylla. Ännu. Om jag råkar komma iväg till Science Fiction-bokhandeln i sommar så kan det ju hända att de slinker med mig hem…

  2. Pingback: En sommarläsningstagg – En kattslavs dagbok

Leave a Reply

