Veckans bokbloggsfråga: Böcker och vänner.

Här kommer veckans bokbloggsfråga:
Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?

Jo, jag kommer från en väldigt läsande familj. Vi har haft mycket högläsning / tipsat varandra om böcker så vi har delat många läsupplevelser. 🙂
Jag har också en del läsande vänner. En som har bokbloggat länge HÄR och en som just börjat med booktubing HÄR. *viskar: kolla in dem! Klicka! Do it!*

Vad det gäller presenter så älskar jag att både ge bort och få böcker! Glädje! Lycka! Dans! Liksom. ^^

Eftersom böcker är så personliga och viktiga för mig så känns det alltid speciellt att få en bok som någon annan gillat. Det är också roligt att ge bort en bok som man själv älskar och kanske kunna obsessa över boken tillsammans sen. Förutsatt att personen gillar boken…. annars kan det bli krig… eh, en besvikelse. :3 Då bör man ifrågasätta hela vänskapen? Då får man hitta en annan bok att fangirla över ihop 😉 😛 Haha XD

När en vän inte förstår ens fandom:

Nu ska det blir kul att se alla andras svar! 🙂

26 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga: Böcker och vänner.

  1. Min familj och jag älskar böcker. Min pappa som tyvärr är död, gjorde också det. Tråkigt nog ville han aldrig diskutera vad han läst, men jag har fått många av hans böcker som han inte tyckte var tillräckligt spännande. Och det blir nästan bara bokpresenter här hos oss.

  2. Mina föräldrar är de som fick mig att älska att läsa i början. Så det ges en del böcker här med. Nu är det dock mest till pappa, och min ena syster, men jag älskar att både ge och få böcker. 🙂

    • Hej Petra!
      Förstår, det är som med mig och min mamma. Det är verkligen underart att ha föräldrar / förälder som uppmuntrar en att gå in i böckernas värld. 🙂
      Åh, yay för bokpresenter! 😀

  3. Jag kommer från en läsande familj, det var min mamma som fick mig att upptäcka både skönlitteratur och facklitteratur om historia. Jag pratar fortfarande väldigt mycket böcker med henne.

    Jag ger gärna bort böcker i present.

  4. Jag kommer ihåg att min mamma läste Allers-romaner när jag var liten och att hon lånade på biblioteket, men jag kan inte komma ihåg att vi var en läsande familj ändå. Kanske var läsningen så naturlig så att jag inte tänkte på det?

  5. Jag älskar att ge bort böcker! Nu när mamma var här i helgen skickade jag med 2-3 böcker åt henne som jag tror hon kommer gilla som jag redan läst och sen fick hon ta med alla mina Walking Dead-seriealbum för att ge vidare åt min systerson 🙂

Leave a Reply

