Pyssel: Invisible Man model kit från Moebius

Dags att dela med mig av lite pyssel igen här på bloggen. Jag köpte ett figurmodelkit från Moebius models föreställande min kära Invisible Man. Kitet bestod av 104 delar som man sätter ihop och målar själv. Jag var mycket imponerad av det då detaljerna var fantastiska och allt var perfekt gjutet för att passa ihop.

Detta kit var ganska skrämmande när jag packade upp det ur boxen. Det fanns oändliga mängder smådelar som kunde komma bort eller sättas ihop fel… Men det gick lätt när jag väl var igång. (infoga inspirerande ord om att saker går bara man försöker eller något sånt) 😛

Ja, så här såg det ut vid två av de olika målartillfällena… How exciting! ^^

Japp! Så där blev det färdiga resultatet! Jag valde att inte färglägga honom som de gjort på boxen utan ge honom en svart kappa istället för en grå (coolare och typ, ondare???), röda byxor och slips eftersom rött och svart känns som något en superonding skulle ha och sen en orange väst för… ja, även skurkar måste ju få vara lite flashiga. 😉

Vad det gäller alla hans flaskor, behållare och kemigrejer så målade jag inne i det flesta för att det skulle se ut som att det var NÅGOT i åtminstone. Jag la även kryddor i vissa för det kändes coolt. Så nu vet vi att Invisible Man använder popcornkrydda, peppar, saffran och oregano i sina experiment. Wow, så oväntat! 😀

Hans böcker har bara några få olika färger då jag är lat men… tyckte ändå det blev bra. 🙂 Jag valde också att låta bandaget han drar av sig flyga uppåt istället för att hänga ner eftersom det gav scenen mer rörelse, alternativt för att jag klistra på den fel…. Välj att tro det första 😉

Jag satte hans hatt på döskallen eftersom LOL liksom.. X)

Hur som helst så blev jag väldigt nöjd med mitt första modelkit. Jag har allt fått lite blodad tand på det och ja, det finns många coola monsterkit där ute… *hjärtögon*
I lådan IM kom i så fanns en reklamlapp för mer skräckkit där det står: ”Need more Monsters?” Svaret på den frågan är ju naturligtvis alltid JA! 🙂

Vad finns det mer att säga…? Jo, jag använde hobbyfärg från Panduro. Vilket säkert är helt fel men jag tyckte det funkade bra. 🙂

Ovan kan ni se att den nya Invisible man-figuren flyttat in och etablerat sig i mitt displayskåp för mina samlarsaker. 🙂

Har ni målat modellkit nån gång?

Vad gillar ni att pyssla med?

8 thoughts on “Pyssel: Invisible Man model kit från Moebius

  1. Vilket pyssel, jag är imponerad. Jätte snyggt blev det 😀

    Jag är periodare och gör lite av varje allt från handarbete, pärlor, knypplar, snickrar och skriver om det nu räknas .

    Ha en bra dag.

    • Hej esmaralda!
      Tack så mycket! 😀
      Låter härligt. Jag gillar att testa olika sorters pyssel. Gillar framför allt att sy och göra smycken.
      Annars så är ju tecknandet störst för mig i och med mitt serieskapande oså 🙂
      Tack detsamma! 🙂

  2. Jag som är total ohändig och opysslig är alltid grymt imponerad av er som har tålamod att sitta och pilla med sådant där. Jättesnyggt blev det!

  3. Så läckert! Du stylade ju till honom till att bli riktigt trendsäker 😉 Men vilket tålamod du måste ha!

    Jag har alltid pysslat på olika sätt utan att tänka på att det är pyssel, jag har bara gjort saker jag fått idéer om. Jag har alltid gjort egna adressetiketter till julklapparna, skurit ut motiv, dekorerat och skrivit fint på, både till och från vem det är och rim. Jag gillar att experimentera i köket, om det räknas som pyssel, och så scrappar jag ibland. Jag har målat med barnen i deras målarböcker, men sedan målarböcker för vuxna kommit så målar jag sådana motiv då och då. Jag gillar att fixa i trädgården, det är ganska pyssligt 😉

    • Hej annettejuhlin!
      Åh tack! 😀 ja, jag tolkar hans karaktär som trendsaker hehe 😉
      Åh, härligt med alla dina projekt och intressen! Du är lugnt pysslig av dig! 🙂 Jag är också sådär. Gillar att testa många olika sätt att vara kreativ på 🙂

  4. Vilket roligt pyssel, blev skitbra dessutom (får jag skriva det? Definitivt menat som komplimang). Jag pysslar tyvärr sällan hemma, men brukar passa på att måla själv när jag har bild med eleverna 🙂

    • Hej Helena!
      Åh tack så mycket! 😀 Haha klart du får skriva det XD
      Ah, men det är ju mysigt att du målar själv när du håller i bild lektionerna. Måla är så roligt 🙂

Leave a Reply

