Bokbloggsjerkan: ett svårt val…

Veckans fråga i bokbloggsjerkan lyder: Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

Gud vilket svårt val! Jag tänker demonstrera min tankeprocess i rörliga gif-bilder! ^^

Först var jag helt:

Jag menar bara läsa en bok vore ju urtrist… men att aldrig få veta slutet på någon bok vore ju fruktansvärt frustrerande!

Men sen kom en ide!

Faktaböcker! De har sällan någon superviktig slutkläm. Så jag skulle kunna läsa endast fakta och lära mig massor även fast jag inte får läsa det absolut sista. Yes! Jag väljer att läsa obegränsat men aldrig avsluta. 😀

Hehe. 😄

Nu ska det blir roligt att se er andra våndas… äh, jag menar välja! 😄

40 thoughts on “Bokbloggsjerkan: ett svårt val…

  1. Vilka val, snacka om pest eller kolera.
    Faktaböcker, nja inget för mig direkt
    Bara läsa en bok om året, nå för att åren har börjat gå snabbt men så snabbt går de inte.
    Läsa dem utan att läsa slutet hade nog varit det jag tvunget hade valt, jag får skriva sluten själv 😀

    • Hej Esmeralda!
      Under en period på ungefär fem år läste jag bara faktaböcker så jag skulle nog kunna återvända till det…
      Men skulle sakna romaner. Men kanske kan kolla upp slutet på google eller skriva ett själv som du säger 🙂

    • Hej Lotten!
      Tack! 😀
      Jag älskar att läsa faktaböcker och läser det säkert ändå hälften av tiden.. Så det känns helt okej så sätt. Men jag skulle nog läsa romaner också och sen typ googla fram sluten haha 😄

  2. Smart svar. Jag vet inte vad jag skulle välja, men det lutar nog åt att bara läsa en. Jag är på tok för nyfiken för att kunna lämna sluten obesvarade. 😉

    • Hej Åsa!
      Ja, jag kände att det var ett bra sätt att komma runt det. Särskilt som jag läser mycket fakta i vilket fall 🙂
      Men ja, hoppas man aldrig tvingas till ett sånt val IRL haha 😛

    • Hej Vadviläser!
      Åh novellsamlingar är också supersmart 🙂 Ja, det är lugnt bättre att välja obegränsat med böcker fö odet går verkligen att komma runt det där med att inte få läsa slutet 🙂

  3. Så smart. Du skulle ju bli klok som en, jag menar många böcker!

    Jag tycker att det är fusk att säga att det går att googla fram slutet, det sadistiska ligger ju i att du verkligen inte vet hur det slutar. Men hur långt från slutet måste man sluta?

    Kuliga giffar, speciellt den sista.

    • Hej Koko!
      Oh yes det skulle jag haha 😄
      Ah, ja, det kanske är fusk… Samtidigt kan det vara svårt ibland att inte få veta.. Måste man även undvika alla filmatiseringar och förbjuda sina vänner att spola? Väldigt svårt 😛

      Tack! Det är kul med gif-bilder. 🙂 Älskar också den sista! Clara Bows uttryck är så klockrent på den 🙂

Leave a Reply

