Bokblogsjerkan: en boktitel som beskriver dig

Veckans uppgift i Bokbloggsjerkan är att leta fram en bok i bokhyllan som beskriver en själv. 🙂

Jag valde titeln ovan från en av mina faktaböcker om det övernaturliga. Jag är alltid påväg in i det okända på ett eller annat sätt: genom att göra research om allt mystiskt till min andra blogg om det övernaturliga, genom att hitta nya saker jag vill lära mig om eller genom att besöka nya världar genom romaner eller film. 🙂

Nu är jag nyfiken på alla andras svar! 🙂 Ska kika runt och sen blir det läsning ute på något fik. ^^ Hoppas alla får en fin solig dag!

47 thoughts on “Bokblogsjerkan: en boktitel som beskriver dig

  1. Den titeln låter som den skulle passa dig perfekt utifrån hur du beskriver dig själv 🙂 Jag var extremt intresserad av det ämnet under en period och skrev min uppsats på gymnasiet om livet efter döden, jag undrar vad min lärare tänkte, egentligen 😉

      • Nja, han blev inte så nöjd som jag hade hoppats… Han kallade in mig till ett möte för att diskutera valet av ämne och om jag verkligen skrivit texten själv..! Jag blev så besviken, särskilt på det om att han inte var säker på att jag skrivit det själv. Han hamnade på min svarta lista över personer jag i n t e gillar 😉

  2. Din titel kan jag också relatera in, det är ju lite så när man skriver. Man kastar sig runt bland olika projekt och researchar en del 🙂

  3. Åh, intressant titel. Jag vet inte vilken boktitel som skulle passa in på mig, men jag ska helt klart ta mig en titt i hyllorna. 😛

  4. Va roligt att du hittade en titel som i sig själv täckte så mycket! Roligt när man hittar nått som verkligen talar till en så tydligt. Jag tyckte det var så vårt, och är dessutom inte hemma och har ingen överblick över böckerna, så jag tog lätta alternativet och radade upp en hel lista istället.

Leave a Reply

