Tematrio: fester i böcker

I denna veckas tematrio efterlyser Lyran böcker med fester i.

Kunde inte motstå att lägga in denna gif. ^^ Hjälp, jag är en total brony…

Anyway dags för böckerna! 🙂 Blev faktiskt tre av mina all time favorite books valda idag 😀

1. I min älskade ”The Sorrows of Satan” av Marie Corelli så har vi en ganska speciell fest med allehanda övernaturlgia inslag som både imponerar och gör folk lite obekväma haha XD
2. I ”Hemsöborna” av August Strindberg har de en ganska… ehm, dramafylld bröllopsfest om man säger så… ^_^;;;
3. Sen måste jag ju också säga Gatsbys fester i ”the Great Gatsby” av Scott Fitzerald. För hallå! Klassiskt!

Hoppas alla har en fortsatt trevlig dag! Cheers!

10 thoughts on “Tematrio: fester i böcker

  1. Jag har för mig att vi skulle läsa Hemsöborna i grundskolan eller gymnasiet men att jag lyckades krångla mig undan på något sätt. Kanske borde läsa pga klassiker.

Leave a Reply

