Bokbloggsjerkan: Vad vill du helst läsa nu? (Plus nyhet!)

Veckans fråga i bloggbloggsjerkan lyder: Vad är du mest sugen på att läsa just nu (oavsett om du har boken/novellen/dikten/etc. i din ägo eller ej).

Hm.. Hmmm… HMMMM!!!! (Oj, vilket aggresivt hummande!) 😮

Det finns väldigt mycket jag är sugen på att läsa. Som vanligt hehe *Tittar i “böcker jag vill läsa”-mappen med över 300-titalar. Bryter ihop i ett hörn*
Okej, ingen panik! Andas! There will be time!

Den bok jag är mest taggad på och verkligen vill få läst snart har stått på min läslista lääääänge. Typ tre år. Heheh ^^;;
Och den boken är 1985 av George Orwell. Men jag känner att tiden är inne nu 😀

Min utgåva är den är vacker btw. Ja, vacker på ett creepy sätt. ^^

Är faktiskt förvånandsvärt ospoilad om handlingen i denna klassiker. Vet att den beskriver ett “storerbror ser dig”-samhälle men inte mycket mer än så 🙂

Nu till en annan sak! Reklam! Min kompis har gett ut en poesibok som jag har illustrerat. 🙂 Jag tycker ni ska ladda ner den HÄR för hennes poesi är fantastisk! Boken är gratis men ni kan också betala valfri summa om ni vill. Do it! 🙂

Okej! Det var allt. Trevlig helg allihop! 🙂

60 thoughts on “Bokbloggsjerkan: Vad vill du helst läsa nu? (Plus nyhet!)

  1. Ja, min önskelista är väl nästan lika lång, och den blir bara längre efter den här bokbloggsjerkan… 😮

    Omslaget till 1984 andas väl en hel del av just 80-tal. Den boken har flyttat med mig och kommit upp i bokhyllan på varje ny plats, men aldrig blivit läst. Den borde jag också läsa. Animal farm har jag däremot läst, av samma författare. Det var evigheter sedan jag läste den, men den var väldigt bra.

    • Hej Annettejuhlin!
      Ah, så sant! So many books so little time! 😛
      Ja, det är sant. Älskar verkligen det omslaget 🙂 Ah, hoppas vi båda får den läst snart ^^Vill verkligen läsa Animal Farm också. Den verkar så bra 🙂

  2. ja, min TBR – listan är enorm. men – det är bara att bryta ihop och gå vidare! 1984 läste jag för väldigt länge sedan och det vore dags för omläsning. jag minns den obehagliga övervakningen och ofriheten och storebror

    • Hej A ROOM OG MY OWN!
      Åh, ja, alltså… TBR listan växer ju också hela tiden så helt ifatt komner man nog aldrig heller… 😛
      Åh, kul! Hoppas den är lika bra vid omläsning 🙂

  3. Oj, vilken svår fråga. Jag föredrar att inte fundera så mycket på det, för då kommer ju den där beslutsångesten. 😛 1984 är jag dock också aningen sugen att läsa. Jag väntar och ser vad du tycker först dock. 🙂

  4. Fast det är härligt också att ha en lång lista med böcker man vill läsa, mycket att välja på och ingen risk att man står utan något bra att läsa! Ska bli intressant att läsa din recension av 1984!

  5. Samma utgåva som den jag hittade i mamma och pappas bokhylla som tonåring! Har fortfarande inte läst hela… haha. Fortsatt trevlig helg!

    • Hej bloggbohemen!
      Ah, förstår. Det kanske är bra samtidigt så vill jag ju inte glömma böcker som verkat intressanta.
      Samtidigt så är det väl lite så att de nu försvinner in i det bottenlösa hålet av vill-läsa-listan. LOL!
      Precis! ^^;;

  6. Jag läste 1984 första gången just… 1984. Inte så smart, jag var helt för liten för att förstå annat än att den var ruskig. Har läst om den senare och såg den nyligen som pjäs också. Den är verkligen en klassiker i genren. Du kommer att förstå varför ett visst TV-program kallas Big Brother, om vi säger som så. Ser fram emot att läsa vad du tycker, speciellt om nyspråket.

    • Hej Koko!
      Ah, ja den är då definitivt för äldre läsare. Jag ser verkligen fram emot att läsa den jättemycket och hoppas på att kunna recensera den snart 🙂 Kan tänka mig att många referencer kommer falla på plats efter att jag läst 🙂

      • Absolut. (Det påstås att barn i engelska skolor blir besvikna när de får läsa Shakespeare: det är ju bara en massa klichéer på varandra 😉 )

      • Haha kände så när jag läste Treasure Island. Så många pirat klichéer på varandra… Men sen insåg jag att Treasure Island ju var först med dem hahah XD

  7. Åh 1989 vill jag också läsa. Fast tror jag ska vänta lite med den, har andra klassiker som jag ska läsa först. Blir också typ stressad av alla böcker jag vill läsa. Kram

  8. Jag vill just nu läsa klart “Are you my mother” av Alison Bechtel. Jag vill se om författaren kommer till någon poäng 😀
    Var det där för taskigt?… jag gillar hennes Comic strips men denne grafiska memoir har dragit mig på fötterna.

Leave a Reply

