Fem favoriter i Mars 2016

Jag tänkte börja med att lista ”fem favoriter” i slutet av varje månad. Det kommer vara sånt jag fastnat för under månadens gång. Det kan vara allt från böcker, tv-serier till godis. Många på booktube gör så och jag känner att det enda rätta är att göra det själv också. Oh ja. 🙂

Om ni också listar ”fem favoriter” på era bloggar så länka ert inlägg här bland kommentarerna så kan vi dela favoriter och tipsa varandra! 🙂

Favoriter:

1 (Fotofilter): Cross process heter ett filter som finns i min adroid telefon och på ett antal fotoredigeringsappar så som camera+. Det är ett magiskt filter!
Ta ett fult foto och lägg på Cross Process! *poff* Magi! Plötsligt har du värsta konstverket. Jag lovar! 😉 Se bara på mina instagrambilder under 🙂 Bilderna är egentligen jättefula men plötsligt får de värsta snygga färgerna i sig. Makes my life look arty! 😉

2 (seriealbum): Denna månad läste jag om ”Det är inte värst sådär i början” av Åsa Grennvall. Det är en tecknad serie som är uppbyggd som ett gäng små historier. Historierna fokuserar på olika slags relationer och upplevelser. De är väldigt intelligenta, roliga, mörka, tänkvärda och härligt tecknade. Rekommenderas!

3 (föremål): Daria-armband. Daria är en animerad serie för en äldre publik från 90-talet. Den är fullkomligt briljant och faktiskt min favoritserie alla kategorier 🙂 Därför tyckte jag det var jättekul att hitta armbandet under på Etsy HÄR. Det känns bra att kunna ha med mig Dariakaraktärerna överallt när jag har armbandet på mig 😉
Kolla in Etsyshopen! Det finns många coola saker där 🙂

4 (cartoon): Steven Universe. Denna animerade tvserie är TOTAL KÄRLEK och LYCKA för mig just nu! Och så många FEELS!!!
Det är en fantasy / äventyrs serie om trettonåriga Steven Universe som är hälften människa och hälften ”chrystal gem”. Alltså en en slags sten-alien. (It makes sense in the show! Jag lovar!).
Det är en serie med väldigt mångbottnade och starka kvinnliga karaktärer, den har även homosexuella karaktärer och funderar över ämnen som mod, familj, kärlek, vänskap och mycket annat. Den är ofta i mörkaste laget så den är lugnt för de äldre barnen skulle jag säga. Och för vuxna med såklart! 😉 Min kompis skrev ett väldigt bra blogginlägg om en episod som fokuserar på hemlängtan. Läs det HÄR.

5 (app) : Manga Rock är en mangaläsarapp som är helt grym! De har jättemånga serier och allt laddar jättefort och är därför perfekt för läsning på ipad.
Det är också väldigt lätt att söka efter olika genres och det står info om varje manga och om den är avslutad eller pågående. Tänk på att titta på det sistnämnda innan ni läser!

Jag började nämligen läsa en Manga som som hette ”List of Gods”. Den var mörk, otäck och spännande. Men den är inte färdigställd på engelska vilket ledde till att allt slutade för mig i en hemsk cliffhanger!!! (Den verkar inte heller vara på väg att bli översatt) Ghaaa! Frustration! Så ville bara säga att det kan vara bra att göra lite research. ^^;;
Begå inte samma misstag som jag!
Rädda er själva! Det är för sent för mig…. 😮

Så det var mina favoritsaker från i Mars. Snälla berätta era! 🙂

17 thoughts on “Fem favoriter i Mars 2016

  1. Koko

    Kul idé det där. Det kan allså vara precis vadsomhelst? Så om jag vill säga att The Guild är genial och Hagnäshallen säljer de bästa avocadon som går att hitta i Helsingfors i samma post så är det helt ok? 🙂

    Reply
  2. Petra

    Jättekul idé. Jag har funderat i flera dagar nu på en topp 5, men jag kommer inte riktigt på något. Så du får min favoritbok (The Skylighter av Becky Wallace), min favoritTV-serie (DC’s Legends of Tomorrow), och min on repeat låt (Wanted dead or Alive av Bon Jovi) för Mars. Så ska jag försöka ha bättre koll på April. 😛

    Reply
    1. missmagicgirl Post author

      Hej petra!
      Tackar! Ah förstår. Det är en lättare uppgift om man tänkt på det under månaden. Men jag tänkte ha “fem favoriter” som en återkommande grej så ^^;;
      Men kul att få höra tre av dina favoriter just nu 🙂 Lyssnar på låten nu. Jättebra 🙂 Ska kolla upp boken och tvserien 🙂

      Reply
  3. Pingback: Fem favoriter – En kattslavs dagbok

Leave a Reply

