Tematrio: påsktema

Det var ett tag sen jag gjorde Lyrans tematrio här på bloggen så tänkte hoppa på den igen denna vecka. Temat denna vecka är tre påskiga saker. Jag bestämde mig för att gå på jakt i bokhyllan efter tre gula böcker. Jag menar, gult är ju påskens färg. Gult som kycklingar, gult som vårsolen osv. ;P

Tråkig naturdokumentärsröst: ”Ovan ser ni Magic i sitt naturliga habitat… bland sina böcker.”

Jag trodde att gult vore svårt att hitta på böcker men hittade faktiskt massa gula böcker när jag började kolla haha X) Bestämde mig för dessa tre:

En filosofibok, en spådomsbok och en symbolbok. Inte så värst påskiga ämnen men… gula är de i alla fall.

Snart kommer det ett pyssligt påskinlägg! Se upp för det! 😉

16 thoughts on “Tematrio: påsktema

    • Hej A Room of My Own!
      Tack, ja det var bara en random idé jag fick när jag såg påsk temat. ^^ Det var en rätt kul utmaning.
      Jag hoppas på att ha pyssel inlägget uppe lagom till helgen 🙂

  1. Sibyllans spådomsbok tror jag att jag har också. Eller nu när jag tittar i hyllan, hade. Den måste ha “försvunnit” i senaste flytten. Hur tänkte jag där?

    • Hej Nilma!
      Jag tänkte nästan samma sak men sen när jag började leta fanns det förvånansvärt flera stycken haha ^^ Rätt kul utmaning. Jag kanske borde gå igenom bokhyllan och se hur många färger jag kan hitta 😀

Leave a Reply

