Magic på bokrean 2016!

Magic natten innan rean: ”Jag ska nog ta det lugnt i år trots allt. Som förra året. Jag köpte bara två böcker på rean då.”
Magic på rean: ”Gahhaaa!!!! Den boken verkar bra! Och den! Och den….. och den…. osv.

Så i år blev det 11 böcker. Ehe. ^_^;;; Yeah, that happened.

Jag gick på rean med min kompis som bloggar på Ruby Soup With Pearl Juice (kolla in hennes blogg! Do it!).
Vi gick till Akademibokhandeln, Adlibris (ja, de har en affär nu), ScienceFictionBokhandeln och Hedengrens.

Böckerna som inköptes:

Jag är grymt excited över allihopa! Har redan läst en av dem. Den om Irländska Älvor. Den är fantastiskt bra och intressant 🙂 Kommer nog blogga om den snart.

Sen gick jag och en annan kompis till English Bookshop idag då deras rea började först nu. Okej, inte riktigt rea men specialerbjudande med tre böcker till priset av en. 😀

Jag köpte dessa som jag inte kan vänta att sätta tänderna i… Vänta… eh… sätta ögonen i menar jag. 😛

Fyndade ni på rean?

20 thoughts on “Magic på bokrean 2016!

  1. Haha, man ska definitivt ALDRIG säga att man bara ska köpa en eller två saker för då slutar det med att man köper upp hela affären. 😄 Men det är ju verkligen roligt att du gjorde så många fynd! Jag har faktiskt hållit mig borta från rean i år. Innan brukade jag alltid bli som ett barn på julafton under bokrean och köpte typ hur mycket som helst, men de senaste åren har det inte blivit något, även om jag ändå brukat kika. 🙂 Men i år har jag inte ens gjort det. Men numera lyssnar jag ju typ bara på ljudböcker så förmodligen därför^_^

    • Hej Nessie!
      Eller hur! Det är som en förbannelse! Haha 😄 Men en bra sådan för jag är verkligen lycklig och excited över alla mina fynd 😀
      Ja, det borde ha rea på ljudböcker också. Det hade varit coolt. Fast de kanske de har bara det att jag missade det eller så 😛

  2. Åh, vad många fina. Jag är särskilt nyfiken på din recension av Fragile Things sedan. Jag funderade på att beställa hem den, men sen blev det aldrig av. Hoppas iaf att du gillar alla dina nya böcker. 🙂

  3. Tack för shout outen!
    Nu när rean är över kan jag nämna några böcker jag köpte under rean: alla av Vilhelm Mobergs Utvandrar-böcker (omslagerna matchar nu!!), “Älskade Fascism” av Henrik Arnstad, “Mina drömmars stad”, Sara Stridsbergs “Beckomberga” och nobelpris klassikern “Ormboet”. Genomlagt blev det 20 böcker köpta 🙂

Leave a Reply

