Bokbloggsjerkan 29 jan -1 februari

Eftersom jag hoppade på tematrion hos Lyran så tänkte jag att jag kunde hoppa på bloggjerkan hos Annika. (läs mer om jerkan HÄR)

Helgens fråga är: Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Hmm jag tror jag tacklar denna fråga genom att ta upp en bok där jag gillade det oväntade och en bok där jag INTE gjorde det. 🙂

Positivt: ”Watchmaker on Filigree Street” satt jag och läste i lugn och ro på ett fik. Jag hejade lite på att två karaktärer skulle bli tillsammans men jag hade verkligen inte förväntat mig att det skulle bli något. Så kysser de plötsligt varandra och jag ba: ”OMG! AAAaaaaahhhhh!!!” Jag kunde knappt tro det och läste om det några gånger för att det skulle gå in haha ^^ Jag var helt: ”var det där någon form av viktoriansk vänskaplig kyss?” Hahah 😄 Läs hela mitt inlägg om den boken HÄR. 

Negativt: Uppföljaren till ”Hithchikers Guide to the Galaxy” heter ”Restaurant at the End of the Universe”. Den är likt första boken väldigt bra och rolig men jag blev ledsen när… *Spoiler-alarmet ringer* .…när Marvin lämnas kvar efter de andra. De andra karaktärerna bryr sig inte ett dugg om honom heller. Dåligt! Jag gillade Marvin. Sorg! 😛

Så det var mina svar 🙂

12 thoughts on “Bokbloggsjerkan 29 jan -1 februari

  1. Jag har inte läst Liftarens guide till Galaxen, jag började för länge sedan, men förstod inte storheten i den, så jag har inte läst uppföljaren heller. Jag kanske borde ge Liftaren ett nytt försök..? Din första bok om Klockmakaren låter intressant, och jag håller med de andra här, snyggt omslag 🙂

    • Hej Annettejuhlin!
      Åh jag tycker du ska ge den en till chans. Humorn är så bra. Har sällan skrattat så mycket i en bok 😀
      Åh ja läs klockmakaren! Den är helt fantastiskt fin historia. Och ja, omslaget är så vackert att den är värd att ha i bokhyllan bara därför.
      Hahaha känner att jag gör mycket bokreklam här men… ja. 😛

Leave a Reply

