Pocketshops julutmaning del 2

Som jag ju berättade i detta inlägg så har jag gjort pocketshops julutmanign på instagram. Här kommer resten av mina svar.

En bok som gör mig arg: Säger den Allvarsamma Leken här av Hjalmar Söderberg. Hela bokens budskap tycks vara att man i sanning aldrig kan bestämma något över sitt öde. Men jag känner att det snarare är så att huvudpersonen gör sig till ett offer och skyller allt på ödet och demoniserar huvudpersonstjejen som ju faktiskt gör en massa självständiga val för att ändra sitt eget öde… Det kändes lite hycklande. Huvudpersonen känns bara så gnällig för mig.

Bästa platsen att läsa på: Det absolut bästa är att läsa på något mysigt fik. Men annars är min soffa under min bokhylla mysig eller sängen 🙂

Romankaraktär jag vill bjuda på middag: Jag säger Crowley och Aziraphale från Good Omens. Ja, de räknas som “en romankaraktär”. Man kan inte ha den ena utan den andra. ^^

Bok med superfint omslag: Min vackra bok om vampyrers historia. Här presenterad av Draculaura. 🙂

Första läsupplevelsen: Borta med Vinden läste jag när jag var tolv. Det var inte den första bok som jag läste men den var den första boken som gjorde ett sånt där superdjupt intryck. Älskade den och läste om den gång på gång under flera år. Nu känns den inte lika bra längre men när jag var yngre var den GULD.

Läskigaste boken: Jag säger the Encyclopedia of Ghosts and Spirits. Vad är läskigare än sanna spökhistorier? 😉

En julklappsbok: Denna bok med klassiska julhistorier är en perfekt julklapp.

En författare jag beundrar: jag säger Tove Jansson. ❤

En bok med fantastiska miljöbeskrivningar: Graveyard Book av Neil gaiman. 🙂

En bok med riktigt bra twist: Typ alla Sherlock Holmes historier. 🙂

Hundöra eller bokmärke? Jag säger hundöra faktiskt. Jag försöker använda bokmärken men det blir lätt hundöron.

En bok jag hoppas få i julklapp: jag vill ha flera vackra klassikerutgåvor. De på bilden ovan får mitt bokälskande hjärta att banka sabbare.

Så det var mina svar! Gillade verkligen denna utmaning 🙂

12 thoughts on “Pocketshops julutmaning del 2

    • Hej Petra!
      Åh, visst är den! Verkligen ögongodis! 🙂 Väldigt intressant också även på insidan. ^_^
      Faktum är att jag hittade den på akademibokhandeln. Men finns säkert på Sf bokhandeln också 🙂
      Den fulla titeln är: “Vampires: From Dracula to Twilight – The Complete Guide to Vampire Mythology” om du undrar 🙂

  1. Sånna här utmaningar är ju så otroligt roliga att göra 🙂 perfekt när man inte kommer på något annat att skriva för stunden, hehe 😉
    Fina bilder hade du här med ^^ gillar du också Monster High? *sparkle eyes* ❤

    • Hej Natsumisan!
      Ja, de är de verkligen. 🙂 Det var riktigt roligt att komma på svar på alla frågor 🙂
      tack! 😀
      Åh ja jag älskar Monster High och samlar på dockorna. Tycker de är så häftiga och unika. Varje docka är verkligen ett konstverk. 🙂
      Samlar du med?

      • Monster High är en guilty pleasure 😉 äger dock bara en Draculaura-docka (Skull Shores). Jag vill ha fler men jag är så svårbestämd och sen har jag varit så snål, haha. Har en väninna som samlar dockor mer än vad jag gör, men jag håller koll på filmerna istället 😉

      • Hej Natsumisan!
        Åh förstår 😉 Åh Draculaura är så söt! 😀
        Ja, haha det finns så otroligt många MH dockor så man kan verkligen bli rätt splittrad 😛
        Ah, filmerna är bra. Och jag älskar the webisodes 🙂

Leave a Reply

