Pyssel: Ugly Christmas sweater

I detta inlägg ska jag berätta om min ”ugly Christmas sweater” 😀

Ugly Christmas sweaters är något jag upptäckte på ebay. Jag antar att utrycket kommer från den där klassiska överdrivet juliga tröjan som folk ibland kan få från släktingar vid jul. (Tänk på presenterna från Rons mamma i Harry Potter!). Tydligen har ”ugly christmas sweater” blivit ett begrepp som nu uppskattas istället för att hatas. I USA anordnas till och med fester där alla ska ha på sig sin absolut fulaste jultröja.
Jag finner allt detta i högsta grad intressant och kände att jag var tvungen att vara en del av det. Oh ja.

Bara se på all den fantastiska fulheten på mina inspirationsbilder under!!! Se på dem! De kräver att vi skapar ett nytt ord… låt mig se… Jag har det! Fultastiska!

Så jag kände att jag ville göra min egen variant av en ugly christmas sweater. Så jag köpte helt enkelt en röd tröja på Myrorna och filt i olika färger på Panduro + pärlor.

Så där ser ni utgångsläget! Dags att bli kreativa!

Magic: ”Den kommer bli så ful! Jag älskar den redan!”

Detta är verkligen inte ett avancerat pysselprojekt. Jag ritade de former och figurer jag ville ha på mitt filttyg med bläckpenna och klippte ut formerna. Sen tog jag ett textillim (UMO om nån undrar…) och klistrade fast dem. Sen för att de skulle sitta permanent så sydde jag runt alla former för säkerhets skull.

Sen tog jag mina pärlor och sydde på som fallande snö omkring figurerna.

Jag blev nöjd men…. FAIL! Den är ju inte alls tillräckligt ful!!! Dammit! 😛 Får jag fortfarande komma på någons ”ugly christmas sweater –party”? Snälla? *puppy dog eyes*

Pysslar ni med något i jul? 🙂

4 thoughts on “Pyssel: Ugly Christmas sweater

Leave a Reply

