Brädspel: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone Mystery at Hogwarts

Ville bara slänga in ett snabbt inlägg och tipsa om ett supertrevligt brädspel!

Ikväll spelade jag och några vänner Harry “Potter and the Sorcerer’s Stone Mystery at Hogwarts Game” och det var verkligen väldigt roligt. Spelet är väldigt likt Cluedo men i Harry Potters härliga värld.
Det blev riktigt spännande och man var verkligen tvungen att tänka till och anteckna väl för att kunna lura ut vem som gjort vad var någonstans ^^

Att vi hade lussekatter, julmust och pepparkakor gjorde inte heller kvällen sämre!

Ett bra tips är dock att se till att man verkligen har alla kort och att inte ett kort gömt sig kvar i lådan… Jag kan tänka mig att OM det hände skulle det kunna skapa förvirring… Inte för att det hände oss eller något.. ehhe ^_^;;;

Stort tack till min vän på Ruby Soup with Pearl Juice för ett härligt speltips och rolig kväll! 😀

8 thoughts on “Brädspel: Harry Potter and the Sorcerer’s Stone Mystery at Hogwarts

  1. Åh missade helt att du postade detta. tack själv! Vi borde spela det igen någon gång och se om jag blir exiled to the couch av min kille pga mitt spelande 😀

  2. Hejsan! Vilket härligt spel du spelat, undrar varifrån du köpt de 🙂 Vill nämligen ha detta spel men har inte lyckas hittat det någonstans.

    • Åh min kompis hade köpt det i New York tyvärr…. Men jag vill minnas att jag sett det på amazon. Så kolla där 🙂 Ibland är det ju rätt billigt där om man har tur. 🙂

Leave a Reply

