Magic besöker Comic con 2015

Från i fredags till söndag var jag och en vän på Comic con. Det var precis lika underbart som förra året (läs om det HÄR).
I dagens inlägg ska jag berätta om våra äventyr! Yay!

Comic con var i år på Friends Arena. Ni kan se mitt fula foto av nästan hela konventsalen ovan. Yieks! Det var rätt stort alltså. Av någon anledning fick allt folk mig att tänka på en myrstack… 😛

Första dagen var jag Loki från Marvel-filmerna. Mwhahah jag gjorde mitt bästa för att skapa kaos på mässan i sann Lokianda. 😉 Som ni ser ovan försökte jag ta över superman. Jag känner inte för att prata om hur det gick dock… ^_^;; Jag hade också min kompis, i form av Thor, med mig. 🙂

Låt oss prata vidare om cosplay! Dagen därpå var jag och min kompis Azirapahle och Crowley från Good Omens. (Ni vet boken jag nyss recenserade HÄR). Jag var Azirapahle eftersom vi praktiskt taget är samma person med våran passion för böcker och allt. ^^ Anyway, ingen kände igen oss (LOL) men vad hade vi förväntat oss? Good Omens = sorgligt orepresenterat inom cosplay. ;_; Men just därför var det awesome att vi faktiskt cosplayade från den! 🙂 Yay! Men vi borde ha gått och matat ankor i sann Good Omen-anda. Just sayin…

Det absolut bästa på Comic con var att lyssna på en ny liveinspelning av, den oh så underbara, podcasten Nördigt. Alltid lika episkt. 😀
Vi gick även och lyssnade på lite andra saker så som en föreläsning om filmen Dyke Hard (som jag bara måste se nu!) och ett föredrag om hur man överlever zombieapokalypsen (info som kan rädda liv!) och lyssnade även på en panel om kortfilmen Kung Fury (filmen är hilarious! Se den HÄR!)

Ovan kan ni se mig krama R2D2 sista dagen då det inte blev någon cosplay.
Alltid lika spännande att träffa en kändis 😉 Va? Vad menar du med att det inte är exakt samma R2D2 som i filmen? 😮 *Magic stampar argt iväg*

Vad mer? Jo, shopping! 🙂 *Magic stampar tillbaka*

Det blev lite comicsinköp på comic con. Batwoman och She-hulk! My girls! 🙂

Jag kunde inte motstå att köpa Harley Quinn saker eftersom… ja, behöver Harley ens en anledning? 🙂
Det blev en kopp och en voododocka i form av min älskling. ^^

Två halsband. Ett från Hungergames som jag är så glad över. Har velat ha ett sådant ett bra tag. Filmerna är okej men Hungergamesböckerna är fantastiska! 🙂 Sen blev det ett halsband med ett skelett i en kista. Hen är min nya vän ^^

Jag köpte även en nördigthalsduk i samband med inspelningen av poden. Jag ser fram emot att beskydda min hals med den i vinter. 🙂

Slutligen så kan jag säga att jag verkligen hade jätteroligt på Comic con. Det är så bra stämning och mycket trevligt folk. So nice. Yes, yes. 🙂

Var nån av er på Comic con?

8 thoughts on “Magic besöker Comic con 2015

  1. Jag hade tänkt åka till Comic Con men bestämde att inte göra det eftersom jag är nördig på ett annat sätt (jag är nörd för 60 – talets Time Machine film, Daria, Moomin, The Boondocks, The Simpsons, och andra abstract grejer). Så tänkte att jag skulle nog vara outsider 😀 Du kan korrekta mig om jag har fel dock 🙂

    • Hej Maaretta!
      Nawh, jag tror du hade haft kul ändå. Mycket My little ponny FIM grejer! 😉
      Men du är nördig på riktigt bra saker. Älskar allt du räknar upp förutom Time Machine-filmen som jag faktiskt inte har sett.
      Det måste jag göra! 😀

      • Typ var nog första grejen jag var nördig om 😀 det och terminator filmen (den första!) 😀
        Sen så hade jag Monty python och Stanley Kubrick phase. Nu är jag mest brony 🙂 kanske nästa år kan vi åka tillsammans?
        Denna år ska jag ändå åka med ung minoritet till Göteborgs mänskliga rättigheter dagars seminarium :-)fock just veta idag 🙂

      • Åh, måste verkligen kolla upp den 🙂
        Ah, monty pyton är underbart och Stanley Kubrick är skicklig.
        Ja, visst. Då kan vi dregla över alla ponny saker tillsammans 😀
        Åh, bra att du åker på det. Ha det gott! 🙂

Leave a Reply

