Musiktips: The Dresden Dolls

Tänkte börja ge lite musiktips här på bloggen ibland och länka till lite bra låtar. 🙂

Så här kommer tre bra musikvideor från The Dresden Dolls. Med Amanda Palmer och Brian Viglione.
De spelar dark cabare- musik som är en av mina favorit musikgenres. 🙂

Låten Girl anachronism:

Låten Coin operated boy:

Låten Backstaber:

Amanda Palmer gör även musik ensam sen The Dresden Dolls bröt upp.
Här är en av hennes egna låtar som jag gillar:

Melody Dean:

Lyssna och njut! 🙂

2 thoughts on “Musiktips: The Dresden Dolls

  1. Hur fick du tips, Magic, om The Dresden Doll? Själv har jag inte ens höärt talas om den gruppen – eller om Amanda Palmers solokarriär.

    Hur som helst. Musikvideo nr 2, Coinoperated Boy var ju riktigt bra, godis både för öron och ögon.

    Näst bäst av dina fyra videotips anser jag låt nr 4 vara, alltså Melody Dean (med Amanda Palmer).

    Video nr 3 hade ett rätt läskigt slut, men jag väljer trots det att placera den på tredje plats.

    Och slutligen, video nr 1 i denna bloggpost: Girl anachronism. Den kommer på sista plats. Lite väl skrikig och bökig i min mening. Fast själva videon är snyggt gjord.

    Säg mig, Magic, hur rangordnar du själv dessa fyra musikvideor?

    • Hej bbnewsab!
      Jag hittade tips om The Dresden Dolls för många år sedan. Tror det var på en goth hemsida.
      Kollade upp den och blev helt kär och har sen dess varit väldigt intresserad av dark cabare. 🙂
      Åh, jag har hemskt svårt att välja mellan låtarna. Alla är enorma favoriter för mig.
      Men om jag skulle säga två som står lite över de andra så är det faktiskt Girl anakronism (haha!) och Coinoperated Boy 🙂

Leave a Reply

