Magic möter världens längsta bokbord

Ett av mina favoritevent är det långa bokbordet som dyker upp på Drottninggatan i Stockholm varje år under kulturveckan. 🙂 Jag var där förra veckan.
Drottninggatan går från att vara en vanlig citygata till att bli ett magiskt land av böcker, småsaker och böcker och…. har jag sagt böcker? 🙂

Bokbordet gick från början av Drottningatan till gamla stan. Det är väldigt blandade affärer och förlag som ställer ut vid borden längs gatan så det är allt från nya böcker till gamla.
Jag vet inte hur lång tid det tog för mig att arbeta mig igenom hela bokbordet men det var ett epic quest och tog säkert åtminstone några år 😉 Solen höll på att mörda mig men jag kämpade tappert på! Snyft. *Blir rörd av mig själv* 😉
Nej ,men seriöst. Det var trevligt hela tiden och jag pausade med lite fika efter halvtid. Frapino = kraft. Att jaga böcker är seriösa saker och kräver energi! ^^

Ful bild på mitt fika. Usch, vad omysigt det ser ut! Fast det var trevligt! Jag lovar! 🙂

Hittade denna söta hund bland böckerna. Borde verkligen ha köpt honom också egentligen… 😉

En del av böckerna jag köpte. Weeeee!!!! De flesta handlar om det övernaturliga, religion eller filmvetenskap. 🙂

Jag köpte också en samlingsserie med August Strindberg. Jag har läst flera av dem redan och har till och med några sen innan men… men… Vackra upplagor! Okej! 😛

Fun fact about Magic: Jag gillar gamla Walströms ungdomsböcker. Samlar på Lotta-böckerna av Merri Vik, Sprakfåleböckerna av Lisa Eurén-Berner och Tvillingdetiktiverna-serien av Sivar Ahlrud. Jag gjorde verkligen fynd vad det gäller den sistnämnda serien. Wow! Min samling frodas och mår bra! 🙂

Ovan ser ni min nya kärlek! Det är en astrologisk jordglob. Är den inte helt magisk!?! Den får mig att tänka på alkemi, magi, sagor och uråldrig vetenskap.
Den mår dock inte helt bra och behöver lagas lite, stackarn. Men det ska jag fixa 🙂

Jag har blivit lite besatt av gamla porträttfoton. Såna foton är liksom så fantasieggande och inspirerande. Jag tittade igenom en hel bunt och föll för de tre filurerna ovan. Jag säger bara episk mustach, coola glasögon och stirriga ögon.

Jag blev lite kär i de minimala muminfigurerna ovan. Söthetsöverdos liksom! Tyvärr var de inte en fullkomligt uppsättning för många figurer saknades. Så avstod från dem ^^;

Ja, det var typ ett haul-inlägg. Jag vet att jag frossade i böcker på scifkongressen nyligen men… man kan aldrig ha för många böcker!
*säger Magic innan hon dras ner och försvinner i sitt personliga bokhav*

4 thoughts on “Magic möter världens längsta bokbord

  1. Vilket roligt inlägg! Du verkar ha gjort många fynd! Jag älskar också Lotta-böckerna, hade jättemånga förut men de är försvunna… *snyft* Gillade jordgloben också! Hinner du läsa alla böcker du köper? 😉 Själv håller jag mig strikt till ett bokköp åt gången för annars blir jag helt stressad. Men jag tycker dina böcker ser väldigt coola ut. 🙂

    • Hej Nessie!
      Åh, tack så mycket! 😀
      Ja, det var verkligen en fynd dag. 🙂
      Åh, ja, Lotta är BÄST! Jag tycker de borde ges ut igen. Tror många skulle gilla dem. 🙂
      Du får följa med mig upp till Lappland nångång. Där har jag hela min Walströms samling. Så kan vi äta godis och läsa Lotta tillsammans ^__^ ❤
      Jag gör mitt bästa för att läsa allt jag köper men helt ifatt kommer jag nog aldrig komma haha XD
      Tack! Du kan få bläddra i dem när vi ses 🙂

      • Ja verkligen! Åh jag skulle älska om de gjorde nya upplagor på Lotta-böckerna! De är helt fantastiska! Känns som folk i vår ålder totalt missat Lottas episkhet, haha. Det tråkiga är att varenda gång man pratar om Lotta-böckerna tror många att man menar Astrid Lindgrens Lotta, vilket INTE är fallet. Inget fel med henne, men just den här Lotta du och jag menar, är lite coolare om man säger så. 😉 Hehe.

        Åh, ja det vill jag gärna göra! 😀 😀 ❤

        Haha awh ^__^ Det vill jag göra ^__^

      • Eller hur! Merri Viks Lottaböckerna är några av de bästa som finns. Astrid Lindgrens Lotta var däremot aldrig någon favorit för mig. De är okej men… nja. ^^;;
        Vår Lotta är lugnt coolare! 😉

        Yay! Längtar så efter att ses och mysa! 🙂 ❤

Leave a Reply

