Fyra dagar på comic con. Massa yay-faktor!

Puh. Jag och en kompis har spendera fyra dagar på comic con. Jag är helt slut nu men så ”Yay!” samtidigt. Det var verkligen underbart roligt. Tänkte därför posta ett kort inlägg nu med lite bilder. 🙂

Hulken did not approve of my clothes! 😉 *duckar för Hulkens näve*

Tredje dagen förvandlades jag till Loki från Marvels Avengers och Thor-filmerna. Min kompis var en episk Thor. Trots att hon slog mig med hammaren… ^_^;; Men det behövdes nog för att tygla min onda och busiga Loki-sida. 😉

Här försöker jag undkomma Hulken igen. :-O

hulk-v-loki-2

 

Mitt Lokis förra möte med Hulken var ju inte helt smärtfritt som ni nog minns från Avengersfilmen och kan se i den rörliga bilden ovan. ^^

Sista dagen satsade jag på att vara rosa eftersom den färgen är min nya religion. 😉

Om ni inte hört podcasten ”nördigt” så bör ni klicka HÄR och kolla upp den. 🙂 De hade en liveinspelning på comic con som jag o min vän gick på. Det var riktigt bra. 🙂

Självklart skedde shoppande. Ovan kan ni se mina små fynd. Hi, hi ^^

Folk hade SÅ coola dräkter. En av de häftigaste jag såg var Jack Skelleton ovan. Han gick på styltor så han blev sådär Jack-lång och hade byggt jättehäftiga stora händer som kunde röra sig.
På tal om cosplayare så blev jag och min kompis blev helt fangirliga när vi såg Deadpool! :-O Jo! Det var den äkta deadpool! Jag vägrar att tro nåt annat! 😉 Så vi fotade oss med honom. Lite senare stötte vi på honom igen och som tack för fotot (?) så högg min kompis honom med sitt lasersvärd! Men ingen fara! Deadpool kan ju alltid heala sig! 🙂 Han föll ihop en stund men sen reste han sig och gav oss varsin high five. 🙂 När jag var Loki träffade jag också en väldigt trevlig ironman cosplayare som jag växlade några Avengers-repliker med 🙂 Det är verkligen det roligaste med comic con. Alla är så trevliga och stämningen är underbar. 🙂

Var nån av er på comic con? 🙂

5 thoughts on “Fyra dagar på comic con. Massa yay-faktor!

  1. åååå va jag är avis! nää men det är min dröm att gå på sådana mässor, spel också som nr 1! jag älskar video och pc games, nördigt värre. ascoola dräkter och hår, väl rosa och röda peruker? awesome bilder! själv har en peruk i olika röda och blonda slingor i chokladbruna, mörkt eller ljust hår… Nåväl två olika nyanser av brunt då hahah. ni hade kul 🙂

Leave a Reply

