Magic på steampunkkonvent.

Detta inlägg publicerades ursprungligen på min andra blogg: http://missmagicgirl.wordpress.com

Jag och en kompis var på steampunkkonvent i Alingsås förra helgen. Jag vill dela med mig av lite minnen och bilder.
För er som inte vet så är steampunk en speciell estetik som mixar det viktorianska 1800-talet med science fiction- element. Steampunk började som en litterär genre och har utvecklats till en hel subkultur med mode, musik, filmer, konst osv. Ni borde förmodligen googla på det eftersom steampunk är lika med underbarnet!

Jag steampunkifierad.

Två steampunknallar jag och min kompis gjorde inför konventet.

Bild från hotellet. Det var officiellt läskigt när vi kom. Min kompis sa att det såg ut som i filmen the shining och han har rätt. Dessutom låg våra rum i en extrabyggnad och när vi gick in där kändes det helt övergivet. Jag svär att jag kunde höra byggnaden andas. 😛 Dock så vande vi oss och när vi åkte hem hade hotellet (hjärntvättat?) oss att gilla det. ^^

Konventet började först på kvällen dagen efter att vi kommit så vi strövade omkring i Alingsås. Det var underbart höstväder och jag fotade massor. Hösten är min favoritårstid. Om hösten var en människa skulle jag fria. ^^ Som vanligt blev det häng på kyrkogården. Typiskt mig… ^^;

De hade en helt underbar steampunk marknad. Jag dog på hur underbara alla saker var.

Kvällen avslutades med burleksshow och varitéföreställning. Det var riktigt bra.
Sen gick vi tillbaka till hotellet på natten förbi kyrkogården. Det var inte så läskigt som det borde ha varit 😛

Nästa dag var det steampunkparad. Vi fick en hel del beundrande blickar och en del förundrade också. ^^

Efter paraden var det steampunkutställning. Den var väldigt rolig att se.

Episka steampunk goggles är episk.
Ja, det var lite om min resa. 🙂 Den var världens bästa! Hade det urmysigt!
Gillar ni steampunk?
Är det någon som också var på konventet?

Leave a Reply

